<p>Hoihoi,</p><p>Ik ben 30 jaar en inmiddels 10 weken zwanger van een tweeling. Vanochtend weer een echo gehad en alles is helemaal prima (toch weer een opluchting!). Ze bewegen goed en de armpjes en beentjes zitten er allemaal mooi aan, haha. Ze kunnen nog niet aangeven of het een 1-eiige/2-eiige tweeling is. Ze hebben wel allebei een eigen vruchtzak. Nu heb ik over twee weken weer een afspraak, en mijn arts heeft aangegeven dat ik nu kan nadenken wat ik wil doen qua prenatale screening; combinatietest, NIPT, ...</p><p>Ik ben benieuwd of er andere meerlingenouders/zwangeren zijn die hier meer over weten. Ik heb geleerd dat de betrouwbaarheid van de NIPT afneemt bij een tweeling, als deze 2-eiig is. Wat hebben jullie laten doen? Hoe hebben jullie dit ervaren? Toen we nog niet wisten dat het een tweeling was, hebben mijn man en ik het er al over gehad, en wel besloten dat we hier serieus naar gaan kijken en waarschijnlijk ook wel willen testen. Maar als de betrouwbaarheid niet goed is nu, tsja, dan heeft het ook niet zo veel zin denk ik dan. 90% van de info die ik online vind gaat over eenlingen. Graag jullie advies! </p>