Nipt, met of zonder nevenbevindingen?

<p>Hallo,</p><p>Even snel voorstellen Ilse, 32 en zwanger van de eerste. 10+1 weken. <br />Mijn man en ik zijn het eens over de NIPT. Alleen weet ik niet of we ook voor de nevenbevindingen moeten gaan, mijn keus volgens manlief :) </p><p>Wat zijn jullie ervaringen hierin?</p><p>Ben beniewd! </p>

Er is een heel topic al over de NIPT en nevenbevindingen. Wij hebben met nevenbevindingen gedaan en dat is beide keren goed uitgepakt. Er zijn helaas ook veel dames met andere ervaringen. Die lang in onzekerheid hebben gezeten en waar uiteindelijk weinig aan de hand bleek omdat er niet genoeg bekend is over bepaalde nevenbevindingen. Zou zeggen: lees dat topic er eens op na.

succes met het maken van je keuze

Er is nog weinig bekend over de nevenbevindingen, een positief resultaat zegt helaas erg weinig en kan wel voor een hoop paniek zorgen. Daarom heb ik alleen op de drie syndromen laten testen met een redelijk grote betrouwbaarheid (Down, Edwards, Patau). 
Je kunt er ook voor kiezen om wel alles te testen om zo een bijdrage te leveren aan het onderzoek, zodat we er misschien ooit wel meer aan hebben. Kan ook een argument zijn ;)
Succes met je keuze! 

Terug
Bovenaan