NIPT test 2x mislukt

<p>Dag,</p><p>Helaas hoor ik bij de kleine groep waarbij de NIPT test na 2x nog niet is gelukt. Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de gynaecoloog om te kijken naar eventuele vervolgonderzoeken. Zijn er meerdere waarbij de test mislukt is? En wat hebben jullie toen gedaan?</p><p>Ik maak me zo vreselijk veel zorgen en ben zo bang dat er wat mis is.</p>

Bij ons was de nipt test ook mislukt de eerste keer. Ik vond het wel weer iets typisch dat bij ons past en de test misgaat. Hebben toen ook gelezen over nog een keer testen en wat als het weer niet lukte.
Op het moment van mislukken test was ik 17 weken zwanger en voelde het niet goed meer om de test te herhalen en dan besluiten te moeten gaan nemen als er iets mis zou zijn. Zit je kort aan de grens van abortus termijn.
Wij hebben besloten hem niet over te doen. Hadden een goede 20 weken echo. Maak me er ook nu geen zorgen over.
Snap wel je zorgen bij twee keer mislukken. Je weet eigenlijk nog niet echt iets, alleen mogelijk een verhoogde kans op. 

Fijn dat je reageert! Wij hebben er helemaal niet aan gedacht om de nipt test niet nog een keer te proberen, was inderdaad ook een optie geweest. Wij mochten nog voor een derde keer proberen, maar dat zagen we niet meer zitten.
Ik denk dat wij ook niet voor verdere onderzoeken gaan en de 20 weken echo afwachten, hoe moeilijk ik dat wachten ook vind. Fijn dat die bij jullie goed was.

Lieve beide, bij mij nu ook 2x mislukt door lab-technische fout. Mag ook voor derde gaan of invasies onderzoek. Maar er is zó weinig over bekend! Ik zou daarom heel graag horen of het bij jullie beide goed is afgelopen. Ik hoop het natuurlijk wel en hoop van jullie te horen. Groet, Coco

Bij mij was de 1ste Nipt test ook mislukt. Uiteraard... ik hoor altijd bij de uitzondering op de regel en zo ook bij deze 2%. De 2de lukte wel en alles was goed. Heb me ook dood gegoogled om een antwoord te krijgen op de vraag waarom hij mislukt en wat dit kan zeggen. Het is vaak pech: net te weinig foetaal weefsel om te kunnen controleren. Vaak wordt er dan ook helemaal geen onderzoek gedaan. Ik zou me dus niet gek laten maken door een mislukte test/mislukte testen. 

bij mij ook 2 keer mislukt. Uiteindelijk ervoor gekozen om een vruchtwater punctie te laten doen. 
De voorlichting erover vond ik erg slecht en is me zwaar tegen gevallen. 
De uitslag was goed! en dat geeft zo verschrikkelijk veel rust! 
36 weken zwanger nu!!! 

Bij mij 1ste x mislukt. Zelf denk ik dat het mis is gegaan in het ZKH. Vrouw die bloed af nam was nogal chaotisch en systeem werkte niet goed. Denk zelf dat ze of te weinig bloed heeft adgenomen of een stickertje is vergeten te plakken.

Bij mij 1ste x mislukt. Zelf denk ik dat het mis is gegaan in het ZKH. Vrouw die bloed af nam was nogal chaotisch en systeem werkte niet goed. Denk zelf dat ze of te weinig bloed heeft adgenomen of een stickertje is vergeten te plakken.

Terug
Bovenaan