NIPT test en nevenbevibdingen

Hoihoi,

We zijn nog een beetje in dubio, of we alleen voor de nipt test gaan of ook met nevenbevibdingen.
De keuze ligt natuurlijk bij ons. Maar was benieuwd

Iemand ervaringen mee met met name nevenbevindingen? Ik lees ook dat niet alles te achter halen is?
 
Ik heb de nipt gedaan met nevenbevindingen.
Ik begreep eruit dat als ze wat vinden je altijd de keus hebt om verder te onderzoeken.

En met nevenbevindingen zoeken ze naar meer. Ik heb dit gedaan aangezien ik de jongste niet meer ben en dus meer risico's had.
 
Hai suussj, ik heb dezelfde vraag 6 dagen terug gesteld (even zoeken in het forum) en vond de antwoorden heel helpvol. Uiteindelijk geen nevenbevindingen gekozen. Ik ben bang voor veel onzekerheid en onduidelijkheid tijdens de zwangerschap dan.
 
Ik wilde ook nevenbevindingen. Dan kon ik verder zoeken als er iets werd gevonden. Maargoed bij mij werd er niks gevonden. Toch wilde ik het liever wel weten als er iets zou afwijken, ook al weten ze soms niet wat t betekent.
 
Wij hebben dat gedaan maar bij ons kwam er niks uit. Wij kozen er voor omdat we alles graag wilde weten en daar iets mee konden doen.
 
Wij hebben bij beide kids mét gedaan.
Ik wilde het graag weten mocht er iets zijn, dan kun je je beter erop voorbereiden en, naar mijn idee, ook een betere ouder zijn voor je kindje als hij/zij speciale zorg nodig heeft. 
Wel heb ik goed in mijn achterhoofd gehouden dat àls ze iets vinden dit niet direct betekend dat er wat mis is. Meer dat het aanleiding geeft voor verder onderzoek.
Bij beide was het negatief en kon ik dus met een geruster hart van de rest van mijn zwangerschap genieten. 
 
Terug
Bovenaan