Nipt test met nevenbevinding slechte uitslag

<p>Hoi,</p><p>Vandaag ben ik gebeld door het ziekenhuis met de uitslag van de nipt test. Daaruit is gebleken dat ze een nevenbevinding hebben gevonden: namelijk een derde chromosoom 20. Dit komt bijna nooit voor en ze wisten me er niks over te vertellen. Ik wordt nu doorverwezen naar het Radboud voor nadere uitleg en eventueel onderzoek (punctie ect). Het kan ook mogelijk zijn dat het chromosoom alleen in de placenta zit. </p><p>Zijn er dames die ervaring hebben hiermee? Ik vind deze onzekerheid echt ondragelijk.. Momenteel ben ik 13 weken zwanger en een vruchtwater punctie kan pas bij 15-16 weken.</p><p> </p>
 
Wat naar zeg. Dit wil je niet horen..
Zelf geen ervaring mee maar hopelijk valt het mee en komt het goed. Heel vaak gaat het inderdaad om cellen van de placenta waar de afwijking zit. Duimen dus dat dit bij jou ook zo is!
 
Hee, ik heb dit ook gehad. Rond 12 weken ook gebeld door het ziekenhuis met gevonden nevenbevindingen. Chromosoom 16 te veel gevonden. Uiteindelijk besloten een punctie te doen met 17 weken. Het wachten is vreselijk, echt een rottijd. Het is mentaal zwaar want je gaat van links naar rechts:(. Ik heb geprobeerd zo positief mogelijk te blijven. Na 1,5 week kregen we de uitslag, het zat alleen in de placenta. Het is een vreselijke rottijd en het wachten duurt lang. Hoe moeilijk ook, probeer positief te blijven! Veel sterkte. Als je meer wil weten, let me know
 
Geen ervaring mee hier, maar ik wil je toch even veel sterkte wensen. hopelijk gaat de tijd de komende weken een beetje snel en heb je straks een goede uitslag!

Sterkte!
 
Hoi, 
gister hebben ook wij helaas te horen gekregen dat er een nevenbevinding is gevonden. Ook bij ons gaat het om chromosoom 20. de wereld staat stil en zijn erg verdrietig. 
A.s vrijdag gaan we naar het radboud voor een echo en gesprek. 
Graag zou ik willen weten hoe het bij u verder is verlopen? 

liefs
 
 
Hoi dit is mijn zusje pas geleden overkomen. Ook bij haar bleek het alleen in de placenta te zitten, ze heeft zich weken zorgen gemaakt. Ik duim voor jullie!
 
Hoi,
Wat fijn dat je reageert!! 
Ging het bij jou zusje ook om chromosoom 20? 
Wat fijn dat hun kindje niks heeft! Hopelijk hebben ze verder een voorspoedige zwangerschap! En hopelijk gaat het voor ons ook goed uitpakken! 
 
Terug
Bovenaan