Nipt test vragen

<p>Hallo. Ik heb volgende week een echo op 10+6. </p><p>Wij willen de nipt test gaan doen. Zou dat ook meteen diezelfde dag dan kunnen? Is mijn enige vrije dag die week. </p><p>En ga erna op vakantie dus wil het voor mijn vakantie laten doen. Zodat ik niet te lang erop hoef te wachten. </p><p>Want krijg je gewoon meteen formulier mee? Of moet je afspraak maken? Hoe gaat het proces ? </p>

Hoi! De Nipt kan pas in week 12 afgenomen worden (dat is mij verteld). Je krijgt inderdaad wel een formulier mee om bloed te laten prikken, maar ik denk dat ze voor die 12 weken ook niet prikken.. 
Ben bang dat je dus toch tot na de vakantie moet wachten!
Fijne vakantie gewenst in ieder geval! 

Het kan vanaf 11 weken, op https://onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/wat-u-moet-weten-over-de-nipt
kun je er meer info over vinden.
Je moet wanneer je van je verloskundige het formulier hebt gehad, op internet zelf de nipt betalen, €175 euro. Dit betalingsbewijs neem je samen met het formulier van de verloskundige mee en dan is de rest het zelfde als normaal met bloed prikken. Alleen kon het bij ons (in het ziekenhuis dus ik denk overal) niet op vrijdag omdat het bloed binnen x aantal uur in het juiste lab moet zijn. 

Ja overal staat vanaf 11 weken inderdaad. Maar dacht misschien kan het ook wel met 10+6  wat maakt die ene dag dan uit? Haha maar misschien wel echt de grens. 
Hoop dat ik het dan voor het werk ergens kan doen. Maar wil niet dat iemand op het werk het al weet. 

Mijn verloskundige gaf aan dat het echt pas vanaf 11+0 mag. Op het formulier dat ik meekreeg van de verloskundige staat ook bovenaan: let op, deze test kan pas worden uitgevoerd vanaf *datum dat ik 11+0 was*. Geen idee hoe streng ze gaan doen over die ene dag. Ik ga komende week testen en ben dan bijna 13 weken. Mijn verloskundige raadde mij namelijk aan pas vanaf 12 weken de nipt te doen ivm mijn overgewicht. 

Heb inderdaad ook gewacht tot ik bijna 12 weken was. Omdat het vruchtje zo klein is en het meten dus echt mm werk is wat al een dag verschil kan maken kan het best dat je iets verder of minder ver bent dan je denkt. Leek me echt shit een NIPT doen en dan geen correcte uitslag krijgen omdat ik te vroeg was. 
Het werk zou ik niet zo moeilijk over doen, tandarts, huisarts, auto naar de garage, vind voor zoiets wel een leugentje om bestwil kunnen ?

Ik werk van 9 tot 18 Dus had al even gegoogled hier in de buurt. Woon in Groningen. En alles tot  van 8.00 tot 17.00
Op het werk zijn ze wel wat streng. Mensen zijn afhankelijk van mij dus heb al afspraken enzo staan kan dus niet later komen. Maar wacht even de echo aankomende dinsdag af en hopelijk kan ik dan ergens om 8.00 ochtends terecht en gaat het snel zodat ik 9.00 op het werk kan zijn. 
Maar in Martini zieke huis in Groningen zal wel druk zijn. Dus hoop niet lange wachttijd. En anders maar bellen dat ik lekke band heb ofzo idd. 

Terug
Bovenaan