nipt test

<p>hooiihooiii</p><p>ik ben weleens benieuwd...</p><p>heb zelf de combinatietest en nipt test niet gedaan... was zo zeker in het begin.</p><p>en tot wanneer zou je de nipttest kunnen doen?</p><p>nu van de week de 20 weken echo gehad en alles was goed..geen gekke dingen te zien.</p><p>maar nu begin ik hem wel een beetje te trippen.. en zit erg over na te denken over wat als er toch uit komt dat ik een kindje met downsyndroom kan krijgen of met wat anders...</p><p>of moetk me niet zo druk maken omdat de 20 weken echo wel helemaal goed was.</p><p>overdrijf ik nu? of is dat een beetje normaal in zwangerschap...dat je in het begin zo zeker was van je zaak en nu gaat twijfelen...hormoontjes haha</p><p>komt allemaal steeds dichterbij</p>

Syndroom van down is niet altijd te zien om de 20 weken echo. Nipt test kan volgens mij tot 14 weken.
Je hebt een weloverwogen beslissing genomen om het niet te doen, probeer dat gevoel weer terug te krijgen..
Hele zwangerschap zul je de vraag wat als stellen.... ook als je de nipt wel hebt gedaan.

Syndroom van down is niet altijd te zien om de 20 weken echo. Nipt test kan volgens mij tot 14 weken.
Je hebt een weloverwogen beslissing genomen om het niet te doen, probeer dat gevoel weer terug te krijgen..
Hele zwangerschap zul je de vraag wat als stellen.... ook als je de nipt wel hebt gedaan.

Ik heb een nipt en een vlokkentest gedaan. Bij beide kwam er niets uit. Helaas bij de echo van 17 weken kwamen we erachter dat onze baby ernstige afwijkingen had. Dus beide testen zeggen niets. Zolang de echo goed is zou ik daar op vertrouwen.

Je kunt meer lezen over de nipt op onderzoekvanmijnongeborenkind.nl
Voor zover ik begrepen had kon de nipt vanaf de 11 weken en de hele verdere zwangerschap. Aangeraden wordt om dit voor de 17 weken te laten doen voor het geval je de keus wil maken om de zwangerschap af te breken. Zo kreeg ik het van mijn verloskundige te horen.
Twijfels zullen er altijd wel zijn denk ik. Heb ook vertrouwen in je goede echo! En overleg je twijfels met je verloskundige, misschien dat zij je meer op je gemak kan stellen :)

Vorige week heb ik een vroege voorlichting avond gehad in het Z-H met andere vrouwen en daar ging het over de nipt test en tot wanneer kan dat.. het kan indd heel je zwangerschap alleen het afbreken kan tot 22 weken (raden ze wel af maar mocht t echt nodig zijn kan t dan nog). Ik zelf wil geen nipt test, ik accepteer mijn kindje(s) (geen idee nog of het er 1 of meer is wacht nog op me eerste echo) zoals ze zijn en ook als het dood geboren word dan accepteer ik dat hoe moeilijk ook..
probeer positief te blijven en te genieten! Ja tuurlijk zal je heel je zwangerschap angstig zijn of het allemaal wel goed is of iets mankeert maar dat maakt je zwangerschap niet leuker als je alleen maar denkt wat als.. vaak kunnen ze indd bij je 20 weken echo zien hoe en wat die echo is er niet voor hun om te zien of het een jongen of meisje is, die is er om te zien of alles goed gaat, heeft het 10 vingers en 20 tenen (dus of alles er op en er aan zit) en is het gezond zover ze kunnen zien. Als alles goed was bij de 20 weken echo dan kan je toch best met een gerust hart genieten.
en als je wel een nipt test doet of gedaan hebt kan t altijd nog fout gaan hè vergeet dat niet.. t kan zomaar zijn dat het goed gaat bij de geboorte maar na een paar maanden dat er toch wat is.. dit is niet om je bang te maken hoor! 
Geniet lekker van je zwangerschap en dat je maar een prachtig mooi en gezond kindje mag krijgen! ❤️

Je kunt inderdaad de NIPT nog gewoon doen.
Ik ben blij dat wij hem wel hebben gedaan.
Echter, bij mijn 2 oudste kinderen was de test er nog niet en hebben we naast de 20 weken screening geen andere test zoals de combinatietest laten doen en hadden we het gevoel van verder testen niet. Toen was ik nog wel een stuk jonger (28 & 30). Nu 39 dus iets meer kans 'op'. Het is heel persoonlijk.
Als jij hem alsnog graag wilt doen zou ik het zsm bespreken met je vk.

dankjewel allemaal voor jullie reactie..
dat is een hele gerustelling voor me..
me emoties/gevoelens namen het echt over...was echt even bang..hoor zoveel verhalen dat nipt en combinatietest nog voor onzekerheid zorgt... dus had gekozen voor allebei niet...
en begon gewoon te twijfelen of ik daar goed aan had gedaan..
maar na jullie reactie ben ik weer wat gerustgesteld.
mijn 20 weken echo was helemaal goed.. geen gekke dingen op te zien

Terug
Bovenaan