A
Anoniem
Guest
<p>Hallo Dames,</p><p>Even een vraagje of iemand mij meer op weg kan helpen betreft de NIPT test. </p><p>Toen wij zwanger waren van ons zoontje bestond dit helemaal niet dus dit niet gedaan. Toen we zwanger waren van ons dochtertje kwamen we er achter dat ze ernstig ziek was via echo en bleek naar onderzoek naderhand dat ze een afwijking had op chromosoom 18.</p><p>Nu opnieuw zwanger en zitten binnen prenatale screening in het ziekenhuis. Nu kwam de vraag of we de NIPT willen doen of bijv vruchtwater punctie. Dit laatste wil ik echt niet omdat het ook verkeerd af kan lopen dan met de baby en ik 1 kindje verliezen genoeg vind.</p><p>Nu weten we ook door onderzoek dat de ziekte van ons dochtertje echt dikke pech is geweest en wij geen drager zijn dus kans op herhaling eigelijk minimaal is. </p><p>Ik stelde voor aan de arts om een NIPT test te doen maar deze gaf aan dat je de afwijking die ons dochtertje had bijv met een NIPT niet opgespoord krijgen. Dan vind ik het dus lastig of ik het wel moet doen straks betaal ik 175 euro en weet ik dus nog niks ?</p><p>Kan iemand mij helpen??</p>