Nipt test

<p>Hallo dames,</p><p>Zijn er ook dames die een nipt test ondergaan? Ik twijfel, wil het wel graag doen maar zit ook een beetje met de kostenplaatje.. </p><p>Heb al 2 gezonde kinderen, ben nog steeds met dezelfde partner en heb het bij hun ook niet gedaan... en ja waarom ik het nu wel wil doen (kan ook door me hormonen komen).</p><p>Ik twijfel enorm..hoe hebben jullie het gedaan? </p>

wij hebben het wel gedaan. (met nevenbevindingen) 
wij hadden 1 gezonde dochter. Dus liever geen kind erbij dan één met extra zorg. 
natuurlijk kan er altijd iets gebeuren (tijdens de bevalling of erna) waardoor het kindje toch iets krijgt, maar dmv nipt test heb je er in iedergeval alles aan gedaan om dit te voorkomen. Geld speelt voor gezondheid geen rol. 
ook kan de test al vroeg in je zwangerschap dus mocht er iets zijn heb je langere bedenk tijd dan na de 20 weken echo. 
succes met je keuze 

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te weten wat je wil doen met de uitslag van de test. Wij hebben geen NIPT gedaan, omdat we een zwangerschap niet zouden afbreken. 

Hoi,
Wij hebben het wel gedaan, met patau en edwards syndroom kunnen baby's al niet leven, en hooguit 1 jaaar worden. Wat een ellende voor ouders en kids. Wij hadden het dan af laten breken.

Wij hebben het wel gedaan. Omdat het ons iets meer rust gaf (1e kindje). Maar zoals BenB zegt als je weet dat je een zwangerschap niet zou willen afbreken is de vraag idd of het zin heeft om het te doen.

Hoi,
Wij hebben het wel gedaan omdat we wisten dat we de zwangerschap zouden afbreken mocht het niet goed zijn.
Het maakt niet uit dat je al 2 gezonde kinderen hebt. Er kan toch ineens een chromosoom fout zitten..
Tuurlijk is die kans heel klein he!
Succes met beslissen :)

Ik denk dat het verstandig is dat je in ieder geval eerst met je partner overlegt wat jullie doen bij een slechte uitslag.... Op basis daarvan kunnen jullie een keuze maken. 
Wij wilden dit heel graag weten dus ik was 11.0 wkn en meteen bloedtest gedaan, ook voor nevenbevindingen. Hoe eerder hoe beter, dat vond ik wel. Gelukkig kregen wij ook heel snel de uitslag. Wij stonden er allebei hetzelfde in en ik zou bijv. niet willen wachten met de 20-wekenecho. Ook dan kun je andere afwijkingen zien, maar down en trisomie heb je dan al gehad qua gevaar. 
Helaas zegt het niet zoveel dat je al 2 andere gezonde kids hebt.... Je hoort vaak genoeg dat een derde dan toch down heeft. Als jullie hier ok mee zijn, heeft een NIPT geen waarde en hoef je het niet te doen. Is dit niet zo, dan zou ik het zeker aanbevelen. 
Succes met de keuze. Voor de kosten zou ik het in ieder geval nooit laten. Maar dat is mijn mening. 

Dankjewel voor jullie meningen.
Ik ga met 11 weken toch wel de test doen. 
Klopt wat sommige zeggen, geld moet geen issue zijn voor de gezondheid.
Ben waarschijnlijk gewoon bang voor de uitslag en natuurlijk het af te laten breken.
Groetjes

Terug
Bovenaan