NIPT test !

Hi,
Ik heb gisteren de nipt test gedaan, en wacht nu dus op de uitslag. Ik moet wel eerlijk zeggen ondanks dat ze hebben gezegd dat de uitslag 2 weken duurt ik nu al in spanning zit.
Groetjes kendall
 
Wij hebben toentertijd ook de NIPT gedaan zonder nevenbevindingen. Dat werd afgeraden door onze VK, omdat er kans is dat er iets uitkomt bij de nevenbevindingen, waardoor je heel angstig wordt, maar er misschien helemaal niks ernstigs aan de hand is. Ze weten vaak namelijk niet wat er precies niet in orde is als er een afwijking naar voren komt en anders is het percentage dat deze diagnose werkelijk klopt ook laag.
Misschien is een gen bij ons ook niet helemaal in orde, maar ben je gewoon gezond, alleen begrijp je totaal niks van wiskunde of iets in die trant.
Wij hebben dus wel de gewone NIPT gedaan, omdat wij ervoor hadden gekozen om een kindje met bijv. down wel weg te laten halen.  Wij hebben een kerngezonde zoon van 1,5
 
Ja eens in 2018 en 10 weken terug. Beide keren met nevenbevindingen (wat we ermee zouden doen zagen we dan wel weer). 2x niks aan de hand en dat vond ik heel prettig om te weten. Maar: soms vinden ze een onduidelijke afwijking en dan is de vraag wat het gaat betekenen. Maar dan weet je iig dat er reden is voor nader onderzoek. Down kan je nog mee leven (al zie je op tv alleen de goeie gevallen) maar patau en die andere zijn afschuwelijk, al zou dat bij de 20 weken echo meestal wel zichtbaar moeten zijn dacht ik.
 
Wij kiezen voor NIPT heel bewust. Een leven met een gehandicapt kind lijkt ons te zwaar. We zijn blij en dankbaar dat de wetenschap vooruit gaat waardoor NIPT mogelijk is.
 
Wij hebben net de NIPT achter de rug. Ging heel makkelijk tijdens het bloedprikken worden er gewoon wat extra buisjes afgenomen. 8 dagen later hadden we de uitslag alles goed. Oud & nieuw zat daar wel tussen dus misschien duurde het iets langer als normaal..
 
Hoi! Ik heb zo’n 6 weken geleden de test gedaan zonder nevenbevindingen. Ik vond het wel spannend maar het stelde, vond ik, eigenlijk weinig voor. Ik vond het wachten op de uitslag spannender dan het bloedprikken zelf. Ik had binnen 4 werkdagen de uitslag al. (en alles was goed)
 
Terug
Bovenaan