NIPT uitslag

<p>Hallo allemaal, vandaag de uitslag van de nipt test ontvangen en het kindje heeft waarschijnlijk Syndroom van Down. Volgende week naar het ziekenhuis en er gaat waarschijnlijk een vervolgonderzoek plaatsvinden om het met 100% vast te stellen. Wie heeft hier ervaring mee? En bij wie was het vals alarm? Ik hoop echt dat het vals alarm is.... ben er kapot van. </p>

Ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee! Maar mijn collega wel... 
Na verder onderzoek en vruchtwaterpunctie bleek de afwijking in de placenta te zitten en dus niet het kindje zelf! Ik weet overigens niet of dit om down ging... ik wens je heel veel sterkte ?

Wij hebben dezelfde uitslag gehad in 2017, de wereld storte bij mij even in maar kon al gauw terecht in het UMCG voor een vruchtwaterpunctie en die kan inderdaad 2 kanten opgaan bij ons was werd de uitslag van de vruchtwaterpunctie al na 2 dagen bekend gemaakt dat ons kindje echt het syndroom van down zou hebben en hebben hierbij de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken. Ben een week later bevallen. Waarbij we ook gelijk zagen dat haar lichaampje niet goed in verhouding was gegroeid.
Maar ik heb toen ook navraag gedaan of dit vaak de uitslag was en ze hebben mij toen ook verteld dat er zeker in sommige gevallen het ook aan de placenta of een andere reden kan hebben dat de nipt uitslag niet goed is waarbij het kindje uiteindelijk gewoon gezond is.
Ik ga ook voor je duimen dat je volgende uitslag goed is en wens je heeel veel sterkte in ieder geval!! Xxxx

Wij hebben dezelfde uitslag gehad in 2017, de wereld storte bij mij even in maar kon al gauw terecht in het UMCG voor een vruchtwaterpunctie en die kan inderdaad 2 kanten opgaan bij ons was werd de uitslag van de vruchtwaterpunctie al na 2 dagen bekend gemaakt dat ons kindje echt het syndroom van down zou hebben en hebben hierbij de keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken. Ben een week later bevallen. Waarbij we ook gelijk zagen dat haar lichaampje niet goed in verhouding was gegroeid.
Maar ik heb toen ook navraag gedaan of dit vaak de uitslag was en ze hebben mij toen ook verteld dat er zeker in sommige gevallen het ook aan de placenta of een andere reden kan hebben dat de nipt uitslag niet goed is waarbij het kindje uiteindelijk gewoon gezond is.
Ik ga ook voor je duimen dat je volgende uitslag goed is en wens je heeel veel sterkte in ieder geval!! Xxxx

Dank jullie wel allemaal. Fijn om te horen dat het niet altijd klopt. 
Op dit moment ben ik emotioneel in de war. Het besef is er nog niet maar aan de andere kant weet ik dat de kans groot is dat het wel klopt. Ik heb tot nu toe twee keer een echo gehad en daar zeiden ze dat alles goed uit zag.....ik hoop echt dat het afkomstig is van de placenta en niet van de baby.... :( 

Volgens mij heb je nu een kans van 1 op 250 dat je kindje syndroom van down heeft. Een iets grotere kans, maar de kans is nog steeds groter dat je kindje gezond ter wereld komt. Volgens mij kunnen ze nooit een 100% garantie geven, maar dat weet ik niet zeker.
Het enige wat je nu kunt doen is je instellen op de kans dat hij/zij het wel heeft en alvast de keuze maken wat je zou willen doen als je kindje wel het syndroom van down zou hebben.
Sterkte.

Terug
Bovenaan