Nipttest België tweeling

<p>hoi,  </p><p>Ik ben 12 weken zwanger van een tweeling met een dik tussenschot. In Nederland is het dus niet mogelijk om de Nipttest te doen, maar volgens het LUMC kan ik hiervoor naar België. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen met deze test in België en waar het aan te raden is om dit te doen. We overwegen nu om naar het UZA (Antwerpen) te gaan. Hopelijk kan iemand een ervaring met een zelfde tweelingzwangerschap en deze test delen.</p><p> </p><p>bedankt alvast!</p>

Toen ik zwanger was van een tweeling, ook met dik tussenschot, zeiden ze dat het technisch gezien niet mogelijk is omdat je het DNA van beide kindjes in je bloed hebt. Waarom het in België dan wel zou kunnen? 

Mijn gyna gaf ook aan dat het kon in België als we zouden willen. Wij hebben het echter niet gedaan (nu 20 weken zwanger :) ). Dit ivm twijfel met wat we zouden doen met de verschillende uitslagen, en we vonden het te twijfelachtig voor de twee monstertjes om het te laten doen. Succes!

Inmiddels vorige week de nipttest gedaan in Belgie. Vandaag al de uitslag gekregen en alles was gelukkig goed! Dus is met een tweeling zeker mogelijk. 

Terug
Bovenaan