nitraat

Nu weet ik dat je je baby vanaf 6 maanden nitraat groente mag geven, maar niet meer dan 2x per week.
Nu vroeg ik me af of dit voor volwassenen ook schadelijk is als je meer als 2x per week nitraatgroenten eet???

Hey.

Net wat je zegt, niet meer als twee keer per week eten.
En dat geld ook voor baby's.
Joëlla heeft gister nog een potje bladspinazie gegeten, maar ik hou echt de dag bij wanneer ze het heedft gegeten, en ze krijgt echt volgende week pas weer.

Je mag spinazie ook nooit twee keer op warmen, dan komt er echt veel nitraat vrij.
Doe het bij ons ook nooit als we spinazie eten, warm het nooit twee keer op.

Lastig hé.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Nitraat is een gifstof dat in je lichaam omgezet wordt in Nitriet. Dit kan je lichaam moeilijker zuiveren dan "gewone" (voedings)stoffen. Vandaar. Een teveel hieraan is dus giftig voor je lichaam.
Groetjes happyM.

Daar mag ik dan wel op gaan letten, want toen ik het lijstje zag waar dus allemaal nitraat in zit, moet ik zeggen dat ik zelf dus meerdere keren per week nitraatgroente eet.
Nooit geweten dat het voor ons ook schadelijk kan zijn.

Hee hoi, Nitraatrijke groente is voor baby's meer schadelijk dan voor volwassenen. Je moet als volwassene ook niet iedere dag nitraatrijke groente eten, maar voor baby's is 2x in de week ècht genoeg. Als volwassene mag je rustig wel 3x (soms eet ik ook wel 4x) nitraatrijke groente eten. Et is heel belangrijk met de nitraatrijke groente dat je het niet nog een keer opwarmt. 1x warm is opeten, kliekjes de deur uit. Want door het nog een keer op te warmen, vermeerderen de nitraten zich in de voeding. Maar eet ze rustig hoor,  ze zijn niet zo verschrikkelijk giftig dat je er direct wat van oploopt, Gewoon met mate dus. Er zitten namelijk ook stoffen in nitraatrijke groenten die wèl heel gezond voor je zijn, zoals ijzer, vitamines en mineralen.
Groetjes happyM.  

Terug
Bovenaan