No-claim??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik kreeg een paar dagen geleden een brief van Unive, de verzekeraar waar ik vorig jaar bij verzekerd was. Op mijn no-claim is een bedrag ingehouden voor een bloedonderzoek van vorig jaar. Het is geen groot bedrag (10 euro ongeveer) maar het bloedonderzoek was vanwege mijn zwangerschap. Nu dacht ik dat alles wat met je zwangerschap te maken heeft niet in de no-claim valt, en dat het dus onterecht is ingehouden. Weet iemand hier iets meer van?

Groetjes,
Petra.

volgens mij ligt het eraan wat voor een bloedonderzoek. Was het bv voor een tripletest, en ben je nog geen 35, kan het ingehouden worden. Was het voor een standaard onderzoek, lijkt het mij raar,
Jelte

Hallo,

Toevallig heb ik er vorige week met  mijn ziektekostenverzekeraar over gebeld. Ik had hetzelfde als jou en ik vond het ook vreemd. Maar het klopte dus wel. Bloedonderzoek gaat dus af van je no claim, zelfs als het te maken heeft met een zwangerschap.

Groeten Nova

HOI DAMES

ikzelf krijg elke 4 weken een bloedonderzoek en een groei-echo,en dit wordt gewoon vergoedt, ik ben ook bij unive verzekerd.

groetjes patricia(33w 2d zwanger)tweede kindje

Hallo,

Nou nee dus niet alles wat met je zwangerschap te maken heeft wordt
vergoedt, ik moet vanwege medische redenen de gehele zwangerschap onder
controle blijven van de gynaecoloog dit wordt dus van de no-claim
afgetrokken de verloskundige niet.

Juli vorig jaar heb ik een miskraam gehad en daarvoor een echo gekregen
of alles weg   en bloedonderzoek en beide werden   ook van de
no-claim afgetrokken,

Ik ben verzekerd bij CZ groep, en ik snap er ook niks van.

Groetjes Ellen

Ik ben bij dsw av-top verzekerd en er is helemaal niks van me no-claim afgehaald.
Het routine bloedonderzoek heb ik gehad en 3x een echo via verloskundige.
1e x termijn bepaling (12 weken echo)
2e x kijken of darmpjes terug in buik waren gegaan (medische reden dus) (13 weken)
3e x de 20 weken anatomie echo, kijken voor evt afwijkingen en groei. (20 weken)

Verder ben ik 1x met 24 weken via de huisartsen post naar het ziekenhuis gegaan ivm met licht bloedverlies (alleen bij afvegen)
kreeg toen een echo en doptone en advies..
Dit is ook geheel vergoed.

Misschien ligt het eraan HOE (standaart, aanvullend, aanvullend-top) je verzekerd ben en bij wie.

groetjes Dees 39w3d

Hoi,

Ik werk bij ene grote zorgverzekeraar en kan je dus vertellen dat alleen de kosten ivm bevalling en kraamzorg buiten het no claim vallen.

de overige kosten horen er dus wel bij.

groetjes

Terug
Bovenaan