No time to waste!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wat een leuke periode! Heather wordt een echt meisje, ze slaapt minder, is bewegelijker en mobieler en wil echt ´meedoen ´.

Maar lieve hemel, ik om handen en vooral ook tijd tekort! Er is nog net genoeg tijd tijdens haar slaapjes om snel het hoognodige in huis te doen, maar verder dan dat kom ik niet. En ik ga echt niet de badkamer soppen als zij wakker is, vind ik te gevaarlijk met al die schoonmaakmiddelen. Hoe doen jullie dat?

Groetjes, KT

Iris slaapt zo'n 2 uur 's middags. Meestal stofzuig ik dan beneden of ik maak de wc of de badkamer schoon. Ook niet altijd want ik wil ook wat tijd voor mezelf, zoals ff forummen.....
1 dag in de week gaat ze naar mijn moeder 's middags. Dan ga ik gewoon als een gek door het huis heen en als ze dan 's avonds weer thuis komt is alles spik en span.
Ben niet zo'n giga sopperd, als de wc, badkamer en de vloer maar zeker schoon zijn hoor.

Hoi KT,

Heel herkenbaar hoor heb ik ook last van, ik zet Justin meestal in een hoekje met speeltjes als ik beneden ben maar ja de stofzuiger of een emmer met sop vind hij veel leuker! Ik zet de emmer in de vensterbank zodat hij er niet bij kan, het sop maak ik in de keuken klaar want wij hebben een heel hoog aanrecht dan moet hij wel een jaartje of 8 zijn denk ik voordat hij daar bij kan komen. Als het te erg wordt zet ik hem in de box want ik zal toch mijn huis een keer schoon moeten maken, de slaapkamers doe ik meestal als hij ligt te slapen en als dat niet het geval is geef ik hem speeltjes en doe ik alle traphekjes dicht en poets ik een beetje tussendoor. De badkamer doe ik (jaja) samen met mijn man in de avonduren als Justin echt al op bed ligt want wij hebben een achterlijk grote badkamer met douchecabine en bad apart en in mijn eentje ben ik al gauw 1,5 uur bezig met dat ding! Ik vind het nu ook een lastige periode om het huis goed te doen aangezien ik ook nog zo'n vreselijke poetsmuts ben maar het lukt nog steeds om de boel op orde  te houden  al mis ik wel eens de tijd dat ik  in één dag door het hele huis heen vloog !  

Suc6 met poetsen en ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Groetjes,

Puk

hoi,

hoe herkenbaar! Ik mag nog niet klagen want Jasmijn slaapt nog heel veel, maar als ze wakker is kan ik niks meer doen. Ze huilt in de box. Trekt alle laden open, stopt alle losse voorwerpen in haar mond. Trekt aan de katten enz. Ik kijk even de andere kant op en ze is uit het zicht verdwenen.
Leuk hoor, maar ik ben blij dat ze nog niet kan lopen.

groeten ELke

Hoi,

wat herkenbaar! Aan het eind van de dag ben je dan ook helemaal moe, maar heb je voor je gevoel lang niet genoeg gedaan. Samen met mijn man heb ik een mooie oplossing. We werken allebei part-time en doen dus ook allebei wat in het huishouden. De huishoudelijke taken hebben we verdeeld over de hele week, ja, ja, een echt schoonmaakrooster! Zo heb je elke dag maar een paar dingetjes. Die kun je dan mooi doen als je kindje lief zit te spelen of als 'ie slaapt. Op zaterdag doen we het meest, maar dan zijn we vaak om en om bezig: De één doet een klusje, de ander  heeft even lekker niks  en houdt Martijn in de gaten.
Bij ons werkt het erg goed, misschien een tip?

Heeeel herkenbaar!!! En ook meteen heeeeel moeilijk voor mij (maar misschien ook wel goed...) want ik  ben echt erg met poetsen normaal. Wil altijd alles super schoon hebben....en nu?? Pfffff, dat lukt dus ECHT niet meer!
Ben ook al vanaf zondag aan het proberen om te gaan strijken, maar heb het nog steeds niet gedaan! Erg he  Of ze was wakker (dan ga ik echt niet strijken, veel te gevaarlijk) of ze sliep maar er kwam wel weer iets anders tussen.
Och ja, als het goed is heb ik vrijdagochtend even tijd....

Terug
Bovenaan