Noa van 5 was in april gevallen (niet vreemd voor haar hoor) bovenop haar mond. Resultaat 3 losse tanden, 2 daarvan zijn weer vast gaan zitten maar haar boventand bleef los zitten en ging wat verkleuren. Nou was i laats bij de tandarts met de kids en bleek er op het tandvlees boven die losse tand een ontstekingsbol te zitten. De tand had zo'n klap gehad dat de wortel was gaan ontsteken. de tand moest er dus uit en Noa moest maar vooral gaan wiebelen met de tand. Nou wiebelen deed ze maar de tand bleef echt zitten en die bal werd steeds groter. Dinsdag had mijn zus (die is tandartsassistent bij onze tandarts) dus maar een afspraak voor Noa gemaakt. Tja en nu hadden we dus 50% kand dat de nieuwe grote mensen tand beschadigd zou worden als we de tand lieten zitten. Ja dat vond ik dus echt super zonde dus de tand moest worden getrokken. Maar omdat die nog vrij vast zat moest er ook worden verdoofd. Ik uitgelegd aan Noa wat er ging gebeuren en dat ze een prikje ging krijgen wat best even gemeen was en dat daarna de zieke tand er uit moets. Dat begreep ze gelukkig goed en ze deed keurig haar mondje open maar die prikken zijn zooooo gemeen en dat werd dus drama. Ze was compleet overstuur en nu moest er nog een prik aan de achterkant van die tand maar dat werd natuurlijk niets meer. Ze is toen op mijn schoot komen liggen en ik heb haar hoofdje vast gehouden en iemand anders haar armen en toen hebben ze die tand er maar zo uitgerukt!!
Ikkan overal vrij goed tegen maar ik was nu ook echt overstuur en ging bijna met Noa mee janken. Die was echt 10 minuten compleet in shock geloof ik maar dat zijn dan echt weer kinderen want op de achtebank vand e auto naar huis was ze heel hard aan het zingen: de prik deed pijn maar ik ben nou zo blij want mijn tand is eruit (echt gek hoor dat kind). De volgende dag op school natuurlijk trots haartand laten zien in een supergaaf tandendoosje (van het rietje.nl).
Wat een lang verhaal he maar ik zat er geloof ik langer mee dan Noa. gelukkig is maijn zus tandartsassistent en gaan we een paar keer buurten zodat ze gewoon weer relaxed ind e stoel kan liggen zonderdat er wat gebeurt.
groetjes chimene
Ikkan overal vrij goed tegen maar ik was nu ook echt overstuur en ging bijna met Noa mee janken. Die was echt 10 minuten compleet in shock geloof ik maar dat zijn dan echt weer kinderen want op de achtebank vand e auto naar huis was ze heel hard aan het zingen: de prik deed pijn maar ik ben nou zo blij want mijn tand is eruit (echt gek hoor dat kind). De volgende dag op school natuurlijk trots haartand laten zien in een supergaaf tandendoosje (van het rietje.nl).
Wat een lang verhaal he maar ik zat er geloof ik langer mee dan Noa. gelukkig is maijn zus tandartsassistent en gaan we een paar keer buurten zodat ze gewoon weer relaxed ind e stoel kan liggen zonderdat er wat gebeurt.
groetjes chimene