Noah geboren

Hey meiden,

Op 29-6-2012 is onze Noah Finn geboren.
Hij woog 3750 gram en was 51 cm.
De bevalling is redelijk snel verlopen.
We waren al 2 weken dagelijks in het ZH voor controle van mijn hoge bloeddruk, maar we hebben het volgehouden tot de uitgerekende datum!
Die ochtend kregen we eindelijk te horen waar we op wachtten...de vliezen zouden gebroken gaan worden!
Daarna gelijk aan het infuus.
Helaas schoot het niet erg op, 6 uur later had ik pas 3cm ontsluiting, maar met zulle heftige weeën dat ze aan 1 stuk doorgingen en ik ze niet meer weg kon puffen. Op dat moment ook een ruggenprik gekregen, maar die verdoofde helaas alleen maar links.
Bijna 3 uur lang waren de weeën toen wel beter weg te zuchten, maar toen werd het ineens weer heftig.
De VK erbij...ik dacht dat er iets fout was met de RP...maar ik bleek op 9 cm te zitten!!
Een uurtje later mocht ik eindelijk gaan persen.
Mijn moeder was er ook bij (ze vond het het mooiste wat ze ooit had meegemaakt :) )en zij heeft de verloskundige geholpen om me te ondersteunen bij de persweeen.
Mijn man heeft ook nog geholpen bij 1 perswee, terwijl hij helemaal geen held is in ziekenhuizen... Bikkel, ik was erg trots op hem dat hij het gedurfd heeft!! ( daarna wel weer veilig terug naar het hoofdei de van het bed hihi).
Na iets meer als een uur persen was de kleine man er eindelijk, wat mooi!!!

De afgelopen paar weken hebben we lekker van elkaar genoten. Noah groeit heel goed, is bijna 2 pond al aangekomen in zo'n 5 weken tijd.
We hebben ook al een aardig BV. schema.
Smorgens tussen 6 en 7, dan tussen 11 en 12, 16.00.
Savonds wat vaker zoals ik ook al bij een aantal las, 19.00,21.00 en 23.00.

Het is een heerlijke jongen en hij begint nu ook echt al een beetje echt te glimlachen en vrolijk te kraaien.
Helaas huilt hij vaak vanaf etenstijd tot na middernacht, dan voel ik me echt wel eens machteloos. Soms huilt hij ook echt van smorgens 6 tot na middernacht. Hij kan op die momenten niet eens getroost worden, zo heftig is het!
We denken dat dit komt doordat hij last heeft van maagzuur, maar daar heeft hij nu wat voor gekregen vandaag, dus hopen dat het hem wat meer rust geeft.

Al met al zijn we superblij met Noah en weten we ook dat er een tijd komt dat het huilen minder zal worden.
Ik ben echt helemaal in love :)

Hoi Mariska,

Nog van harte gefeliciteerd met Noah!!! Leuke naam! Heftige bevalling gehad, zo te lezen... gelukkig is dat dan weer achter de rug ;-)
Fijn dat hij al zo'n lekker voedingsschema heeft!

Wel sneu van het huilen, kan me het machteloze gevoel goed voorstellen, Joep heeft dit ook gehad in week 3, darmkrampjes.... wist ik veel (1e kindje :) infacol gekocht en dat leek wel te helpen. Hoop dat het middeltje van jullie ook aanslaat! Joep heeft trouwens nog steeds van die dagen hoor dat ie veel huilt, maar we beginnen hem wel steeds beter te kennen en daardoor kunnen we er beter op inspelen/mee omgaan, al kan het ook nog wel eens wat spanning opleveren.... Je weet het niet altijd!
Dat lachen maakt trouwens alles goed, wat kun je daarvan genieten he?!

Ik snap je kriebels (verliefdheid)!

Lfs,
Juutepetuutje

Dankjewel!
Ja, dat lachen en kraaien is geweldig!
daar krijg ik echt tranen van in mn ogen, zo mooi vind ik dat!

Fijn dat de Infacol goed werkt bij Joep.
Hier in de omgeving (Limburg) hebben ze ook nog Sab Simplex, een Duits middeltje waar nog net iets meer van de werkzame stof in zit.
Bij 1 apotheek verkopen ze zelfs geen Infacol meer omdat de Sab Simplex beter helpt.

Helaas werkte bij Noah geen van beide. Er is geen verschil tussen wel en niet gebruiken.
Ik merk nu wel verschil gelijk al met de maagzuurremmer binnen 1 dag!
Hij is veel rustiger na het eten en verslikt zich niet meer als ie een boertje laat.
Daar werd hij heel benauwd van...eng!!

De gebruiksaanwijzingen worden gelukkig steeds helderder naarmate dat ze ouder worden he?!
Ik kan echt met volle teugen genieten van de kleine man, kan mn ogen er niet vanaf houden hihi! Blauwe wolk.... ;-)

Gefeliciteerd met jullie Noah. Leuke naam vind ik dat.

Dat huilen van pijn gaat door merg en been he, zo zielig vind ik dat en je voelt je machteloos omdat je niet veel kan doen. Hoop dat het medicijn Noah gaat helpen. Onze kleine meid heeft last van darmkrampjes en huilt tussen vijf en tien 's avonds tijdens het drinken. Infacol helpt haar helaas niet. Ze is nu zes weken en in de laatste twee weken is het steeds erger geworden. Van het consultatiebureau heb ik begrepen dat het na week zes vaak minder wordt. Dat hoop ik dan maar.

Geniet lekker van Noah en van elkaar.

@Mariska300: Nog gefeliciteerd met de geboorte van Noah. En is het vele huilen nu verleden tijd met de maagzuurremmers? Het is idd zo rot als je kleintje huilt en je weet niet wat het is of je kunt niks voor hem of haar doen. Die machteloosheid is vreselijk. Echt petje af voor alle ouders met een baby, die veel huilt! Ik hoop dat jullie kleintjes er snel over heen groeien.

@Fairy: Het cb had ons ook gezegd dat darmkrampjes na 6 weken vaak wegtrokken. Nu zijn Matilda's darmkrampjes nooit heel heftig geweest, maar wel behoorlijk vervelend voor haar. Ze is nu ruim 6 weken en ze lijken afgelopen week een stuk minder te zijn geworden! Alleen de laatste paar dagen spelen ze weer een beetje op.

@Juutepetuutje: Matilda is ons 3de kindje en wij herkenden de darmkrampjes ook niet.... Klinkt heel suf, maar onze eerste twee hebben er geen last van gehad. Gelukkig herkende onze kraamhulp ze wel en had ze een truucje dat Matilda goed hielp. Nu geven we haar een speen als ze krampjes heeft. Dat helpt bij haar.

Terug
Bovenaan