NOD 6 aug

Hoi allemaal
Over een weekje is het weer zo ver, NOD.
Er is deze week heel veel gebeurt, ik voel me geweldig, vanaf maandag behartigd een advokaat mijn arbeidsconflikt,Ik hoef nu niet meer zelf aan de bel te hangen,dat scheelt enorm veel stress, ik ben toen ook weer gewoon aan het werk gegaan(ik hou van mijn werk, waar ik dat ook doe)

Drie weken geleden, één dag voor ik naar op vakantie naar texel ging, kreeg ik een brief van mijn werkgever dat ze nu toch wel over onslag begonnen te denken, maar dat ze dat zeer zouden betreuren!!!yeah right!?!!

Ik had mij begin die week,officieel ziek gemeld (omdat ik het allemaal niet meer kon overzien en omdat een andere advokaat ,die ik om advies had gevraagd dat adviseerde)en een brandbrief naar mijn hogere leidinggevende gestuurd.
De arbo arts adviseerde,om eens met een mediator(bemiddelaar) te gaan praten, zodat ik het allemaal kon gaan verwerken.

na mijn vakantie kon ik daar gelijk terecht, had een fantastisch gesprek en de eindconclusie van de mediator is dat ik wel degelijk weet wat ik wil (dat ik volledig in mijn recht sta,weet ik twee geraadpleegde juristen )en ze wenste mij hier dan ook heel veel succes mee.

Wat ik wel heel wrang vind is dat dit balletje aan het rollen is gegaan door mijn vernieuwde kinderwens,ze kunnen mij daardoor niet in mijn functie gebruiken, nu ze weten dat ik in de toekomst waarschijnlijk met zwangerschaps- verlof ed te maken zal krijgen.

Ik ben in principe mijn baan kwijt, maar heb geen idee of ik uberhaubt, nog wel zwanger zal raken!!

Toch ben ik er niet depri van omdat het hoe dan ook in mijn voordeel opgelost gaat worden óf ik ga terug naar mijn eigen werkplek, óf ze moeten mij ontslaan en dan heb ik recht op uitkering zolang ik niets anders heb.
Ze hebben vanaf februari geprobeerd, te ontmoedigen, ik ben bedreigd en beledigd, ze hebben zelfs de mediator wijs proberen te maken dat ik nogal labiel ben en ik blijf mooi rechtop staan en weiger op te stappen,omdat ze geen poot hebben om op te staan.

En nu ga ik lekker in de zon luieren met een goed boek!!

liefs Jeanette

Ik snap jou helemaal,wat een etters.Vrouwen worden nou eenmaal zwanger je kan toch niet je hele leven aanpassen aan je werk!
Ik zou een vast contract krijgen maar nu kreeg ik toch weer een tijdelijk contract want owee als ik toch eens zwanger zou raken en zij verplicht zijn volgend jaar de kinderopvang moeten betalen.
Er is me wel 'toegezegd' dat ik in Januari een vast contract krijg maar ja ik weet niet wat ze doen als ik dan al hoog zwanger ben.
Gggrommmmmm.

Hoi Jeanette,

Super dat je nu iemand hebt die de zaken voor je regelt. Lijkt mij inderdaad ook dat je dan minder stress hebt. Heel veel succes ermee !!! Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Groetjes Biaggi

Hallo Jeanette,
Volhouden.....laat ze je echt niet klein krijgen hier mogen ze je nooit voor ontslaan......dat is echt heel fout!
Gelukkig hebben wij dan als vrouw een sterk recht......
En als ze heel vervelend worden (is het een klein of groot bedrijf? zit er een OR?) Dan ga je toch langzaam opzoek naar iets anders (als het een groot bedrijf is zijn de vervelende meestal niet je directe collegae, en zul je er in het dagelijks werk minder last van ondervinden) en dan zou ik het op verstoorde werkverhouding gooien en er niet prettig meer kunnen werken! En dan ze een ontzettende poot uitdraaien......een flinke schadeclaim! Vinden ze echt niet leuk hoor! Het klinkt gemeen maar zo behandelen ze jou nu ook!
Dus success!!!!!!!!

Hoi Jeanette,

Wat een verhaal zeg. Ik denk inderdaad dat jij in een sterke positie zit. Je werkgever moet wel een heel goede reden hebben om dit erdoor te krijgen. Maar helaas zijn "niet goed functioneren" en een "verstoorde arbeidsverhouding" voor de rechters in Nederland helaas toch nog altijd een goede reden om het voordeel van de twijfel aan de werkgever te gunnen (Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden ...).

Het is goed dat je e.e.a. nu overlaat aan een advocaat, want dan ben je zelf toch wat ontlast en ben je er hopelijk zelf niet teveel mee bezig. Die spanning lijkt me namelijk ook niet bevorderlijk voor het zwanger worden. Maar zo te zien ga je er toch nog vrij nuchter mee om. Wat ook belangrijk is hoe lang je er al werkt. Als dit een aanzienlijke periode is, denk ik dat je er achteraf gezien toch vrij gunstig uit kunt springen. Maar nogmaals, ik heb niet zo'n hoge pet op van de rechterlijke macht in Nederland.

Veel groetjes van
Empé

P.S. Hoe gaat het verder? Onze NOD nadert nu met rasse schreden ...

Terug
Bovenaan