nod en testen

A

Anoniem

Guest
hallo,
hier ben ik weer met wat gezeur,
begin   een beetje te twijfelen of ik wel gelijk heb
ik zou vandaag of morgen eigenlijk ongi moeten worden dacht dus zelf als ik niet ongi word om dan maar maandag of dinsdag te testen is dit goed of zou ik nou toch maar nog iets langer wachten???
groetjes tamaar

hee meid,

wat spannend zeg!!! het is voor ieder weer anders, de een kan niet wachten en test dezelfde dag al op de NOD dag, de ander pas dagen later. weet je , luister naar je zelf en wat jij wil. je kunt dan morgen al testen. het enige nadeel is dat je kans hebt dat je LCG spiegel nog te laag is en de test dus negatief is met alle teleurstelling van dien, maar voor hetzelfde geld is het al meteen positief!!! welke keuze dan ook, laat het jou keuze zijn!!

heel veel succes en ik duim dat het positief is!!

knuffffffff sweety

hahaha,
je naam doet je eer aan
om eerlijk te bekennen had ik al anderhalve week voor mijn nod een clearblue gedaan
puur   omdat ik dat voelde deze was negatief hs zei ook al dat dit nnoit positief kon zijn
nu heb ik nog 1 test liggen en wil graag testen , liefst nu al maar dat gaat ook nog niet
mss dat het toch mandag al word
pffff hou het niet meer!!!!
gr . tamaar

Haha, ongeduldje he.
Snap hem helemaal hoor, je kunt niet wachten om te testen en dan kan het mee of tegen vallen.........tuurlijk kun je wachten, je geduld wordt op de proef gesteld....erg he.
Veel succes en idd doe wat je zelf wilt. Na het weekend zijn de winkels weer open.
Groetjes

Hallo Tamaar,

Ik heb hier tabel voor je waarin je kunt zien hoe de hcg-waardes werken. Misschien helpt het je net als mij om tot je streef datum om te testen vol te houden. Vandaag is ook mijn 1ste nod dag. en ik wil dinsdag ochtend gaan testen.

Maar in elk geval succes!! En dat we beide zwanger mogen zijn!!!

De tabel  komt van

www.9maand.com/zwanger/zwanger/whcg.php

waarop je zelf kunt bereken of je nog kans maakt om toch zwanger te zijn. Je moet bedenken dat de meeste testen vanaf 25 hcg-waarde pas uitslaan.

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)
    IU/L of MIU/ML
gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger
    < 5
    -

21 dagen
    0 - 5
    7 dagen

28 dagen
    3 - 426
    14 dagen

35 dagen