NOD? foliumzuur?

Hallo allemaal!

Mijn man en ik hebben besloten om te stoppen met de pil. Ik ben heel benieuwd hoe het ons zal vergaan! Ik heb wat rondgeneust en ik zie allemaal termen, zoals NOD en foliumzuur gebruiken. Wat is NOD en waarom gebruik je foliumzuur en vanaf wanneer moet je dat doen? Ik heb vorige week mijn laatste pil geslikt en ik ben dinsdag ongesteld geworden. IK slik de pil nu zo'n twee jaar en voordat ik de pil slikte had ik een regelmatige cyclus. Alle advies is welkom!!

Groetjes, Rosa

Hoi rosa,

Ik ben ook nieuw hier (sinds 1april) en heb al veel geleerd.
NOD= de Dag dat je Niet Ongesteld moet worden. Niet Ongesteldheids Dag.

Foliumzuur gebruik je 4weken voordat je zwanger wordt. Dit verkleint de kans op Openruggetje, waterhoofd en andere Neurologische afwijkingen (met zenuw en botten te maken).

Ik wens je heel veel succes

groetjes purk

Hallo Rosa,

Spannend he? Ook ik ben net in feb. met de pil gestopt.En ben ook met foliumzuur begonnen. Ik heb bij de drogist Davitamon fem-natal gekocht.In deze tabletten zit dus foliumzuur maar ook andere vitaminen die belangrijk zijn voor als je zwanger wilt worden, en ook voor als je straks(hopelijk snel natuurlijk) zwanger bent. Het is belangrijk dat je foliumzuur slikt ongeveer 4 week voor je zwanger wordt, tot je ongeveer 12 week zwanger bent! Dus niet alleen 4 week ervoor.

Hopelijk zo eerst genoeg informatie voor je.
Succes en de groetjes Anita

ik sluit me aan bij de dames hierboven mij,wil alleen wel even toevoegen,dat het absoluut geen kwaad kan als je een langere tijd folimzuur moet slikken omdat het zwanger worden niet 1 2 3 wil lukken,het kan dus geen kwaad.
veel suuces met het zwanger worden.

liefs nathalie

Terug
Bovenaan