NOD voorbij, (nog )geen rode duivels, maar test negatief? Geen eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Gisteren was mijn NOD, maar nog geen rode duiveltjes. Dus net maar een test gedaan maar helaas negatief. Laat me nu dan ook maar snel ongesteld worden als ik dan ook niet zwanger ben. Of  is die test niet betrouwbaar? Het was er eentje van Matcare. Nou heb ik deze maand ( voor de 2e keer) ovulatietesten van Matcare gebruikt. Goed alle aanwijzingen opgevolgd maar allebei de maanden heb ik volgens de gebruiksaanwijzing niet eens een eisprong gehad. Je testlijn zou dan donkerder moeten zijn dan de controlelijn en dat is dus niet één keer geweest. Maar als je geen eisprong hebt, wordt je dan wel ongesteld??? Je wordt toch juist ongesteld omdat je eitje gesprongen is?? Of heb ik het nou helemaal verkeerd?
De zwangerschapstest die ik net gebruikt heb was ook van Matcare. Daar twijfel ik dus ook wel aan, maar ik ga er maar vanuit dat ik echt niet zwanger ben. Ik durf niet te hopen dat de test niet goed is en dat ik dus misschien wel zwanger ben. Dan zou de teleurstelling dadelijk ( alweer) erg groot zijn. Dus op naar ronde 5 denk ik dan maar.

xxx Appeltje

Hoi Appeltje,

Volgens mij kan je gewoon een eisprong gehad hebben hoor. 1 dag overtijd zegt nog niet zo heel veel. 't Kan zijn dat je eisprong ook één of meerdere dagen later was dan normaal, of dat 't op gang komen van de duivels wat langer duurt.
Ik heb me voorgenomen om niet meer op m'n NOD te testen. Ik ben normaal gesproken heel regelmatig maar de laatste keer was ik ook zo'n 3 dagen overtijd toen die duivels alsnog kwamen.
En dan heb je natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat je wel zwanger bent maar dat het hormoongehalte gewoon nog niet in je urine te vinden was.
Er zit niets anders op: gewoon even geduldig wachten. Hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte! En ik hoop natuurlijk met je mee dat het raak is!!!

Maisie

Hoi,

Alweer een dagje verder, maar nog steeds geen rode duiveltjes. Ik probeer me nergens op te verheugen, maar stiekem hoop ik nog steeds wel een beetje dat het deze keer raak is en dat die zwangerschapstest bij mij net zo min gewerkt heeft als de ovulatietesten. Mocht het niet raak zijn dan gebruik ik volgende keer wel andere ovulatietesten want van die van Matcare ben ik niet veel wijzer geworden. Ze waren wel veel goedkoper dan andere maar als ze niet werken dan is het nog weggegooid geld.

x Appeltje

Hoi Appeltje

Balen die onzekerheid. Mijn Nod was ook gisteren maar nog steeds niets. Vorige ronde was ik ook een paar dagen later. We kunnen helaas niets anders doen dan klussen en afwachten. Succes

liefs Anke

hoi appeltje,

ook als je geen eisprong hebt gehad moet je ongesteld worden.
je baarmoederslijmvlies is na de laatste dag van je menstruatie namelijk weer gaan groeien om een "bedje" te maken voor een mogelijk bevrucht eitje. ook als je geen eisprong hebt gehad zit dat er dus en dat komt er na 4 weken uit mits het niet gebruikt word.
dit is net als wanneer je de pil slikt. geen eisprong maar wel bloed.

groetjes esther

Terug
Bovenaan