NOD vraagje

<p>Hi lieve vrouwen!</p><p>Ik ben een beetje in de war. Ik ben eind Aug gestopt met de pil en ben toen vrij snel ongesteld geworden (onttrekking dus nog niet echt). Na die ongesteldheid heeft de volgende 31 dagen op zich laten wachten. </p><p>Nu zit ik in mijn tweede cyclus na het stoppen met de pil, en ik snap niet helemaal wanneer mijn NOD nou is. </p><p>Volgens mijn slijm heb ik nl 14 of 15 okt m'n eisprong gehad. Zouden jullie de NOD van 31 dagen aanhouden (aangezien m'n eerste en tot nu toe enige cyclus ook zo lang was) of zouden jullie uitgaan van ei +14 dagen? Het verschil is redelijk groot (2 Nov VS 28/29 okt).</p><p>Alvast bedankt!!</p>
 
Hee Stiekemmeelezen,
dan lopen we ongeveer gelijk en ik zit ook met die vraag. 26 augustus gestopt, snel onttrekkingsbloed, 31 dagen cyclus.
daarna leek 8 okt mijn eisprong al te zijn terwijl ik m (net als jij) op 14/15 had verwacht. Nu was maandag 14 dagen na eisprong, maar geen menstruatie en negatieve test. 
Toevallig net die dag bij de huisarts voor een ander kwaaltje en zij zei dat ik zeker tot 28 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie moest wachten. Dat zou 29 okt zijn in mijn geval. Bij jou ook ongeveer dus?
En ze zei ook dat het eerder een uitzondering zou zijn als ik nu al zwanger ben. Mijn hoop ff een beetje getemperd, misschien maar goed ook. Ze zegt het duurt echt veeeeel vaker langer dan 4/5 maanden dan korter, alleen hoor je dat meestal niet. 
 
Ik zou het gewoon even aankijken. Je zou de 28e een test kunnen doen, maar houd in je achterhoofd dat de kans negatief misschien groter is dan positief. De eerste cycli na het stoppen met de pil kan het gewoon heel erg verschillen in duur. Dat je (onze) eerste cyclus 31 was sluit niet uit dat een volgende 40 kan zijn helaas.. 
 
Hey Minty, wat grappig dat jij en ik gelijk lopen :) hopelijk voor jou ook snel raak! 
Wat betreft je huisarts, ik snap dat ze dat zegt, het kan inderdaad lang duren maar als je bedenkt dat er mensen zwanger worden omdat ze de pil vergeten zijn, kan ik me indenken dat het oook zo maar snel kan gaan.
Online lees ik ook van alles. Ik zal die 28 dagen na eerste ongesteldheidsdag aanhouden. Zit 2-4 Nov in het buitenland voor werk dus kan toch pas op z'n vroegst 5 Nov met ochtendurine testen..
Zijn er hier vrouwen die direct na hun eerste echte menstruatie na lange tijd aan de pil zwanger zijn geworden? 
 
Hoi Stiekemmeelezen,
Volgens mij komt ongeacht de lengte van de cyclus de menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong, ik zou dus uitgaan van eisprong + 14 dagen. Als je er vrij zeker van bent dat je 15 oktober je eisprong hebt gehad, zou je NOD 29 of 30 oktober moeten zijn.
Mijn cyclus was na het stoppen met de pil echt een zooitje! Ik had echt iedere keer een andere cyclus, varierend van 30 tot soms wel 55 dagen en alles daar tussen. Ik hoop voor jou dat je snel een mooie regelmatige cyclus hebt en weet waar je aan toe bent :) en natuurlijk hopen dat het snel mag lukken!
 
Aaaargh ik weet 't gewoon niet! Wil ook niet te vroeg testen.. Man man wat een gedoe. Ik ben bijna jaloers op vrouwen die ingepland zwanger worden haha
 
Volgens mij kan je menstruatie beginnen 10 tot 16 dagen na ovulatie. Dingen verschillen te veel per vrouw om het 100% zeker te weten. Vorge maand begon ik pas 16 dagen na ovulatie te bloeden. 
 
Terug
Bovenaan