NOD

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik ben eind juli gestopt met de pil en heb op 1 aug. mijn ongi gehad. (was op een zondag). Dat is vandaag dus precies 4 weken geleden, dat betekend toch dat gisteren of vandaag mijn NOD-dag is??? Is natuurlijk de eerste maand (ronde), dus heb nog geen idee wat mijn cyclus is, maar zou graag willen weten wanneer het dan verstandig is om te testen als mijn ongi uitblijft!!!
Groetjes Leeuwinnetje

Hi Leeuwinnetje,
Ik ben ook eind juli gestopt en ben 3 aug. ongi geworden. Op de NOD lijst heb ik mezelf gezet voor 7 september omdat ik voordat ik de pil slikte een cylcus had van een week of 5.

Eigenlijk wilde ik die dag ook pas testen.

Maar... eigenwijs natuurlijk. Ik slaap al een paar dagen slecht droom steeds over zwanger zijn en bevallen enzo...

Dus ik kon me vanmorgen echt niet meer inhouden. Vol zenuwen een test gedaan en... Negatief natuurlijk. Ik ben veel te vroeg. (als het al raak is deze 1e ronde natuurlijk)

Maar om terug te komen op jou vraag...
Eigenlijk kan je 14 dagen na je eisprong de test doen. Ik weet niet ofdat je je ei sprong gevoeld hebt?

Als je een cyclus van 28 dagen aanhoud dan kan je gewoon vandaag testen.

Maar als je een langere cyclus had, dan kan je beter nog even wachten.
Het is zo zonde van het geld anders!

Succes en laat je wat weten?

Ik zelf ga proberen te wachten tot vrijdag. Dan ga ik denk ik weer testen... Als ik nog niet ongi geworden ben natuurlijk!

Groetjes bieb.

He Bieb,

Het vervelende is dat ik niet meer weet hoe mijn cyclus was voor de pil! Ben nu 27 en heb ruim 11 jaar de pil geslikt.

Ik noteer wel alles in mijn agenda en had dus vanaf 11 augustus hele zere tepels en een beetje draaierig gevoel (weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven). Maar die zere tepels en dat gevoel zijn na ongeveer anderhalve week weer verdwenen. Ik denk zelf dat ik ergens in die tijd mijn eisprong heb gehad, maar alles is natuurlijk nog hartstikke nieuw, dus nix is zeker.

Moet komende week de hele week werken, dus zit te twijfelen of ik gewoon tot volgend weekend zal wachten (als mijn ongi tenminste weg blijft!!). Weet alleen niet of ik dat vol kan houden, want het begint nu toch wel serieus spannend te worden bij ieder toiletbezoek!

Ik laat je zeker weten hoe het verder gaat. Hoop natuurlijk dat ik een keurige cyclus van 28 dagen heb en dat ik dan nu al een hele dag over tijd ben, maar ga er maar niet van uit om teleurstellingen te voorkomen. Lees ook vaak over een cyclus van 32 dagen of meer, dus moet toch nog ff geduld hebben, denk ik.

Bedankt voor je reactie en we wachten het allemaal maar af!

Groetjes Leeuwinnetje

hoi!
ik ben ook in juli gestopt en moest, zoals ik het met de pil werd, twee weken geleden ongi worden. ik werd het pas afgelopen woensdag, dus 1 1/2 week later!
ik heb ook al 3 testen eraan besteed en dus allemaal negatief!
was natuurlijk veel te vroeg, maar ja, dat doe je omdat je het zo hoopt en het allemaal nieuw is!
volgende ronde doe ik de testen natuurlijk niet zo snel meer en ga me er ook minder mee bezig houden....
ik voelde mijn ongi ook niet aan komen, had helemaal geen buikpijn ofzo en nu nog niet....had ik voorheen wel altijd, dus dat is een groot pluspunt!!!
en ik ben blij dat mijn menstruatie gewoon op gang is gekomen zonder dat pilletje, kan ik gewoon door naar de volgende ronde, je hoort natuurlijk weleens dat de menstruatie wel een half jaar uitblijft....
succes en een tip, test niet te snel, daar zijn die dingen veel te duur voor!!! heb ik ook van geleerd!!!
liefs andrea.

hoop het natuurlijk wel voor je, het zou geweldig zijn als het in de 1e ronde raak is natuurlijk!!!!

Hi meiden,

Leeuwinnetje: An21 heeft wel gelijk. Als je kan wachten zou ik het ook doen. (scheelt inderdaad een hoop geld)

Ik kan het helaas nog niet. (het wachten dus) Ik hoop dat als mijn ongi gewoon doorkomt dat ik dan wat geruster ben en dus makkelijker eea naast me neer kan leggen en er wat minder mee bezig kan zijn.

Ik denk voor 99% zeker te weten dat ik dinsdag 17 aug. m'n eitje heb gehad. Dan zou ik dus gewoon a.s dinsdag of woensdag ongi moeten worden. Zenuwslopend is het!

An; wees inderdaad blij dat je ongi gekomen is. Is toch een goed teken.
Beter had het gelijk de 1e maand raak geweest maar ja... we kunnen niet alles hebben jammergenoeg!

Ik zelf ben zoooo bang dat het heel lang weg blijft. Maar ja er zit niets anders op dan wachten...

Succes allebei.

Liefs Bieb.

hi bieb!
ja, ik was er ook heel bang voor, dus was echt blij dat ik ongi werd, had toch uiteindelijk niet meer gerekend op zwangerschap....is natuurlijk wel heeeeeel erg snel!
nu kan ik niet mijn ovulatie uitrekenen, want ik voel dat echt niet hoor wanneer ik mijn eitje heb.
ik kan dus ook niet uitrekenen wanneer mijn vruchtbare dag is, maar ja...
leg me er gewoon een beetje bij neer, en zie het wel.
kom hier ook niet meer elke dag, staat een beetje elke dag hetzelfde vind ik....
wat ook minder is dat mijn vriend ver weg werkt tot juli volgend jaar en dus 2 a 3 avonden in de week weg is, zal ik hebben he, is hij weg als ik mijn eitje heb!!
dan maar reserves invriezen!!!! hahahahaha.
nou meiden, succes!!!
liefs andrea

Hi meiden,

Moet zeggen dat deze maand voor mijn gevoel echt de langste de maand van mijn leven is geweest!
Toen ik nog aan de pil was, was die strip zomaar op en was er weer een maand voorbij. Nu ik een maand gestopt ben en moet wachten, lijkt die maand wel eeuwen te duren!
Ik had het vooral een week of twee geleden dat ik zo'n last had van zere tepels enzo, joh wat duurt wachten dan lang.
Nu ik me weer "normaal" voel, probeer ik het testen maar zo lang mogelijk uit te stellen...
En ik had me zo voorgenomen om me er vooral niet druk over te maken. Heb zelfs nog gezegt dat het wel een jaar kan duren, maar daar moet ik nu ff niet aan denken! Wachten duurt lang...zucht!

Liefs Leeuwinnetje

hoi,

Ook ik ben eind juli gestopt met de pil.
Ik heb ook ongelooflijk gevoelige tepels en borsten gehad, maar dat was op een gegeven moment over.
Ik dacht op een gegeven moment mijn eisprong te hebben gevoeld op een dinsdag, (ja je denkt van alles te voelen, dus was aan de andere kant er ook vrij nuchter in.)En inderdaad 14 dagen later, afgelopen dinsdag, zo ongi als een beer! terwijl vandaag mijn (zelf bedachte) NOD was (ging uit van 28 dagen, je moet wat.) Aan de ene kant wel prettig zo'n korte cyclus, kun je snel weer op voor de volgende ronde, aan de andere kant vraag ik me af of ik nu voor de volgende ronde ook van 23 dagen uit moet gaan, lastig. Voor dat ik de pil slikte, ook zo'n 11 jaar geleden, had ik volgens mij wel een regelmatige cyclus van een week of 4, maar ik weet t echt niet zeker.

S6 met wachten, groetjes Gabrielle.

Terug
Bovenaan