Hoi Maria
Ik heet Grietje, en ik lees hier af en toe mee omdat ik zelf ook meer dan 2 jaar bezig ben geweest om zwanger te raken. Uiteindelijk is dit via IVF-ICSI
gelukt(ik ben vandaag 9 weken zwanger),
ik weet niet of er verschil zit tussen Nederland en Belgie in de behandeling.
Ik heb mijn behandeling persoonlijk niet als heel vervelend ervaren. Je moet wel heel vaak naar het ziekenhuis (soms wel 4 keer per week). Wij moesten een paar maand voor dat we konden beginnen komen voor priklessen, ik heb mezelf leren injecteren. Toen ik mocht beginnen moesten we op de 8e dag voor de 1e inwendige echo zo wordt gekeken hoeveel follikkels er rijpen en hoe groot ze zijn. Dit gebeurt vervolgens om de 2 a 3 dagen, totdat ze groot genoeg zijn (onze eerste poging werd helaas afgebroken vanwege een te heftige reactie, ik had 28 eicellen en dat was gevaarlijk voor mij). Als ze groot genoeg zijn volgt de punctie, ik kreeg 2 verdovingen in mijn achterwerk en nog een tabletje. Ook kreeg ik een paar spuitjes in mijn baarmoedermond, het is mij erg meegevallen. Na een paar dagen krijg je te horen of er bevruchting is opgetreden en mag je komen voor de terugplaatsing (1 of 2), vervolgen moet je 2 weken wachten als je dan nog niet ongesteld bent mag je testen (bij mij werd er bloed afgenomen in het ziekenhuis) Dit is natuurlijk heel in het kort mijn verhaal, als je nog specifieke vragen hebt zet je ze hier maar neer ik kijk regelmatig op deze site en wil ze best beantwoorden.
Veel succes in de toekomst (voor iedereen hier natuurlijk)
Liefs Grietje