Nog één dag en dan vakantie!

Lieve meiden,

Morgen nog één vroege dienst en dan ruim 3 weken vakantie..............HEERLIJK!!

Moet zeggen dat ik het werk soms ook eng vindt nu ik zwanger ben. Ik werk op een groep van 7 demente bewoners grotendeels alleen. Deze bewoners zijn passief en doen zelf weinig. Het is kleinschalig wonen maar in de praktijk werkt dit lang niet zo. Het is de bedoeling om de thuissituatie na te bootsen (zoveel mogelijk) dus alles, was, boodschappen tillen, bewoners uit bed halen, toiletgang, verdrogen, mensen draaien, veel door je knieen, koken, en de mensen op bed brengen etc.

Het is zwaar werk, ik merk dat ik, als ik mensen til of draai, ik pijnscheutjes voel in mijn onderbuik of lies.
Ik ben blij dat ik de eerste weken even niet hoef te tillen en het zware werk hoef te doen....

Ik ben benieuwd hoe lang ik het daarna volhoud....
Als mijn grens bereikt is, ga ik therapeutische werken, je bent er wel maar niet alles komt op jouw neer....................ik neem wat werk betreft, geen enkel risico....

Meer mensen die hier tegenaan lopen?

xxxies
 
Ik heb een bijbaan in de thuiszorg, maar merk dat zes uur huishouding op een dag behoorlijk pittig wordt. Ik voel dan echt mijn buik wel trekken en steken. Ben ook benieuwd hoe lang ik dit nog kan doen, ik hoop op een leuk adimistratief baantje bij ons op kantoor.....

Maar voor nu, vakantie!!!!

Jij ook vast een fijne vakantie
 
Ik heb zelf geen ervaring met werken in de zorg, maar ik kan me wel voorstellen dat het erg zwaar is. Zeker ook omdat er lichamelijk veel van je gevraagd wordt. Ik heb zelf een "kantoorbaan", werk als intern begeleider/leerkracht, dus dan heb je meer momenten dat je rustig kunt gaan zitten. Ik denk dat het heel goed is als je zelf tijdig je grenzen aangeeft. En wat niet gaat, gaat niet. Dan maar therapeutisch werken, want je gezondheid en die van je kleine gaan boven alles.
 
Zeker af en toe erg zwaar. Werk als vig in de thuiszorg. Hebben nu terminale klanten en dat vergt toch wat meer lichamelijke inspanning. (Maar k heb nu mazzel dat ik als leerling werkzaam ben en dus nog ergens op terug kan vallen :p)

Nou een fijne vakantie gewenst ga er lkkr van genieten. Ik moet nog tot vrijdag werken en dan 2 weekjes maar maja.

Groetjesss
 
He meisie, snap je helemaal, werk ook in de zorg, maar dan met mensen met ook agressief gedrag, je bent gewoon op je hoede, je wilt je kleintje graag beschermen en je staat door alles heel anders in het leven. Denk gewoon om jezelf en je gezondheid, dat is het belangerijkste!

Ik wens je een hele fijne vakantie!

Liefs Kirsten
 
Hoi,
ik heb gister mijn laatste vroege dienst gehad, nu ook ruim drie weken vakantie! Ik werk ook in de zorg, verstandelijk gehandicapte kinderen/jongeren met extreem probleem gedrag(regelmatig agressie).
Dus ook fysiek niet echt een lichte baan. Toch heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap door gewerkt tot 36 weken. Dat ging prima mede omdat als ik vrij was op de bank/bed kon hangen en niks hoefde te doen. Deze keer ga ik wel met 34 weken eruit, denk dat het toch wat pittiger is als ik een (dan bijna 2jarige) nog rond heb lopen thuis.
Maar goed, naar je lichaam luisteren is het aller belangrijkste denk ik. Ik heb nu echt nog geen last met werken gelukkig.
Wel ben ik ook heel blij met mijn vakantie! Morgen de eerste echo en dan gaan we het mijn ouders vertellen. Donderdag gaan we op vakantie en dan vertellen we tijdens het eerste etentje aan mijn schoonouders. Als we terug zijn van vakantie hoef ik het eindelijk ook niet meer geheim te houden om mijn werk. Heerlijk!
En lekker drie weken rustig aan doen lijkt me ook heerlijk!
Geniet van je vakantie!
Liefs,
Mar
 
Hey meid,

Ik lees af en toe in het februari forum om te kijken hoe het met je gaat. Heerlijk zeg dat je nu al zo ver bent. Kun je de spanning een beetje loslaten en wat genieten?
Die steken die je voelt, dat is bandenpijn. Je baarmoeder hangt aan drie banden, die opgerekt worden als je wat langer zwanger bent. Onder invloed van hormonen verweken ze en dit kan soms pijnklachten opleveren. Het kan echt heel erg veel pijn doen zodat je er soms krom van moet staan. Ik had het vooral in de liezen maar je kan het ook in je rug voelen. Het kan geen kwaad maar prettig is het niet.
Meestal gaat het vanzelf over als je lichaam een beetje gewend is aan de zwangerschap. Geef het een paar weken de tijd. Fijn dat je nu lekker vakantie hebt, want dat scheelt wel.

Geniet ervan meid!
 
Terug
Bovenaan