nog 1 dag en dan rd? testen?

A

Anoniem

Guest

hallo meiden ik zit net als vele anderen met mij op het wachtbankje, en wel 6 september.
Spannend spannend ik heb weinig klachten behalve de zenuwen dan die door mijn lijf gieren.
Vakantie gehad twee weken dus giga veel geklust.
Wie weet ??? 6 of 7 september bij geen RD ga ik testen hou julli op de hoogte!!
Bianca

Ooooooh... spannend!!! Heb je al een test in huis? Nog 1 nachtje slapen... Doe je ook tempen?? Dan kun je 's ochtends al zien of dat je die dag ongi gaat worden of niet...

Succes!

Liefs,

Tammy

Hé hallo,

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb morgen ook een spannende dag.
Ik werd vanochtend wel wakker met buikpijn, maar hopelijk heeft dat niets te betekenen. Mocht ik nu niet ongesteld worden voor het weekend wil ik zaterdagochtend gaan testen. Dan zijn we samen thuis. Ik vind het wel fijn om de test samen te doen, wat de uitslag ook gaat zijn.
Dus zullen we maar samen heel hard duimen en hopen????

Liefs,
JWW

hallo, ik doe ook mee heb nog geen buikpijn enzo en morgen ook nod,
wil eigenlijk wel graag wachten met testen tot vrijdag of zaterdag als de rd er niet zijn en ik vind het ook giga spannend vandaag dag 28...
liefs tamaar

ik hoor,spannend he de periode voor nod..!
liefs marjolein
oja en vang de glitters....................

Hey Tammy
Ik tempratuur niet maar kan dat nu nog wel dan?
Ik heb het vandaag wel vreselijk warm als dat dan maar geen slecht voorteken is.
Vanavond en morgen avond heb ik avond dienst dus heb ik in ieder geval afleiding laat je het mij nog weten of iemand anders of je nu wel of niet kan tempraturen nog om te weten of de RD komen of niet.
Dank je wel meiden en toi toi toi!!

ik duim met je mee!
ik maak precies het zelfde mee,
alleen iets anders
ben in juni gestopt met de pil
na 38 dagen werd ik ongesteld, terwijl ik het gevoel had dat ik zwanger was.\
3 aug is de dag van mijn laatste ongesteldheid.
ik zit nu op de 34 ste dag
pfffffffffffff ben op van de zenuwen.
maar ik waacht nog even met testen voor alle zekerheid.

gr jessica

Hoi Bianca,

Het is wat lastig om dat nu nog te doen, want je hebt geen vergelijkingstemperatuur, maar het kan misschien wel.

Het is nl. zo dat je temp iets stijgt ca. 2 dagen na je eisprong door het hormoon progesteron dat dan vrijkomt. Als je zwanger bent blijft dat hormoon aanwezig en blijft dus ook je temp hoog. Als je niet zwanger bent neemt het hormoon na een tijdje weer af en daalt je temp weer tot het niveau van voor de eisprong en word je ongi (in principe  valt dat  op dezelfde dag: lagere temp  = ongi).

Als je morgenochtend tempt en je wordt die morgen ook niet ongi, dan weet je in principe dat dat je hoge temp is. Dus zolang je iedere ochtend (ongeveer) dezelfde temp houdt dan word je dus nog niet ongi en zou je dus zwanger kunnen zijn.

Bij mij is mijn lage temp (dus voor ovu) 36,7 tot 36,8. Na mijn ovu is ie 37,0 tot 37,1. Een duidelijk verschil dus. Ik heb twee maanden dagelijks getempt en beide keren had ik de dag dat ik ongi werd 's ochtends weer een temp van 36,7. Dan baal je dus eigenlijk al voor je je ongi ontdekt! Wel handig want dan weet je al wat komen gaat en hoef je niet de hele dag naar de wc te rennen om te kijken of er iets te zien is.

Belangrijk is dat je iedere ochtend om hetzelfde tijdstip tempt, vóór het opstaan. Ik temp om 7.30 uur (dan is  mijn lage temp  dus 36,7 of 36,8), maar als ik om 6.30 uur is ie pas 36,4. Dus tijdstip is  zeer essentieel!  Ook temp ik rectaal ( ), dat is de beste methode.

Deze maand heb ik alleen rond mijn eisprong getempt (om hem  te bevestigen zeg maar)  en ga rond mijn nod ook weer tempen, dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben.

Zo, ik hoop dat het duidelijk is en dat je er nog iets aan hebt. Als je nog iets wil weten hoor ik wel, maar ik ben geen expert hoor!

Succes!

Tammy (ronde 8, 1e kindje, nod 13 sept)

Terug
Bovenaan