Nog 1tje: vastzittende placenta na geboorte wie ervaring mee?

Bij de bevalling van m'n 1e wilde de placenta niet komen en is ie op de ok eruit gepeuterd. (zoals de gyn het verwoorde)
Een erg enge ervaring omdat ik 2 liter bloed verloor en mezelf gewoon voelde wegzakken. maar nu krijg ik de indruk dat eens een vastzittende placenta, dit meer kans geeft op herhaling en ze verwachten dat het weer zal gebeuren.
Heeft iemand hier ervaring mee?

bij de eerst bij mij wou hij ook niet los ik hoefde net niet na de operatie kamer had 1.5 literbloed verloren naar een hoop duwen en trekken is hij los gekomen bij de geboorte van mijn zoontje kwam de placenta er bijna meteen achter aan na een min of 3 dus redelijk snel

Bij mijn dochter zat hij ook goed vast. Ze hebben toen ook een poos lopen duwen en trekken. Het was op het randje dat ik naar de ok moest. Volgens mijn vk hoeft dat niet meteen bij elke bevalling daarna gebeuren. Anders zou ik in het zkh moeten bevallen, en nu hoeft dat niet.

Liefs ciomama

ik heb het nog nooit gehad maar hoop het ook niet mee te maken. heb het gehoord van mijn vriendin die had het ook en had er geen prettig ervaring aan.

Hoi vervelende ervaring. Heb begrepen dat bij een 2e of vaker een bevalling de placenta makkelijker los komt.
Heb jij je angsten al besproken met de VK. Zou ik zeker doen

x yvonne

Hier ook een moeilijk loskomende placenta bij zl.. Nog net binnen de tijd kwam hij, anders moest ik naar de OK. Ik was 1,2 liter bloed verloren, en door het grote bloedverlies moest ik eigenlijk bevallen in het zkh deze keer (ivm kans op herhaling) maar dat heb ik geweigerd. Ik wil perse thuis bevallen, of het moet medisch echt onverantwoord zijn. Gelukkig is mijn VK er wel mee eens.

Terug
Bovenaan