nog 1x slapen, hoe nu met het middageten??

Hi moeders,

Sinds een week laten wij onze dochter van 17 maanden nog 1x overdag slapen. Het gaat haar best goed af, hoewel ze tegen d'r oude bedtijd nog wel een flinke dip heeft......

Ze gaat nu om 11.30 uur naar bed. Voor die tijd geef ik haar 1 boterham. Na het slapen van ongeveer 2 a 2,5 uur komt ze uit bed en krijgt ze weer 1 boterham (dan is het ongeveer 14.00uur).
Dan 's avonds om 17.00/17.30 uur krijgt ze avondeten.

Ik vind het best kort op elkaar, de laatste boterham en het avondeten. Maar om nu om 11.30 uur 2 boterhammen te geven vind ik weer zo veel en daar moet ze dan wel  weer een hele middag op teren.

Hoe doen jullie dat met 1x slapen?? Hoe ziet het eetschema van jullie kids er dan uit??

Bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Pascalle
 
Hoi,
Je hoeft dat nu niet allemaal te precies meer af te meten hoor! Ik drink meestal rond 10.30 uur uitgebreid koffie met Mattanja (17mnd), dan krijgt ze een liga of een plak ontbijtkoek. Als ze om 14 uur uit bed komt, krijgt ze een boterham of pap. Daarna drinkt ze vrolijk weer mee als haar grote broers en zussen om 15.30 uur thuis komen. Dan krijgt ze ook fruit. Soms ben ik 's morgens op pad, dan gaat ze later naar bed en eet ze voordat ze naar bed gaat.
ALs je het teveel vindt, vervang je een van beide boterhammen toch voor een plak ontbijtkoek? Dat vult wel lekker, maar niet zo als een boterham. En ik vind 2 boterhammen best veel, dat eet die van mij niet!

SUcces ermee,
Francien
 
Hoi,

Mijn dochter is nu 20 maanden en slaapt sinds ze 12 maanden is  1 keer. Ze luncht eerst en gaat dan naar bed. Dat lunchen is tussen half 12 en half 1. Dat ligt eraan hoe moe ze is en wat we die dag doen.
Ze heeft nu het volgende schema:

8:00 uur opstaan en ontbijten
10:30 uur fruit en wat drinken
12:00uur lunchen en dan naar bed
15:00 uur iets lekkers met wat drinken
17:30 uur avondeten
19:00 uur naar bed.

Groetjes
 
Ik werk op een kdv en bij ons is het schema zo voor de kindjes die 1x slapen (afwijken kan altijd natuurlijk een keer!):
*rond half 10 fruit eten en sap
*rond half 12 brood eten (naar behoefte 1 of 2) en melk
*rond 3 uur vla/yoghurt eten en sap
*en dan thuis de groente rond een uur of 6?

De kindjes liggen rond 12 uur op bed en slapen dan naar behoefte tussen een half uur en 3 uur. Dat verschilt natuurlijk erg veel!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Zelf heb ik altijd 's middags fruit gegeven aan die van mij i.p.v. de vla/yoghurt. En 's morgens ook. En dan een koekje na (dus zeg maar halveren van het fruit).

Groetjes van mama van 3 jongens
 
Terug
Bovenaan