Nog 2,5 week...

Ha meiden,

Even een update... Gisteren heb ik een lange middag in het ziekenhuis doorgebracht. Eerst een CTG, toen een groeiecho/Doppler (navelstrengdoorbloeding) en vervolgens een afspraak met de gynaecoloog om de stand van zaken te bespreken.

Ik vond de groeiecho zelf een beetje tegenvallen. Ik had gedacht en gehoopt dat het kindje toch minimaal 2000 gram zou zijn (ben nu 36,5 week), maar volgens de echo was het nu ongeveer 1750 gram. Ik weet wel dat ik me niet teveel aan die getallen moet vasthouden, want het is natuurlijk een geschat gewicht en kan in de praktijk nog honderden grammen schelen. Maar toch...

Maar goed, de gynaecoloog maakte zich verder geen zorgen, omdat alles er verder prima uitziet. Dan doe ik dat dus ook maar niet.

Wat we wel te horen hebben gekregen is dat het kindje met 39 weken gehaald gaat worden. Dan word ik dus ingeleid (tenzij het kindje natuurlijk zelf bedenkt om toch maar eerder te komen). Na die 39 weken is er voor het kindje weinig meer te halen in mijn buik, dus dan vinden ze het beter om het geboren te laten worden.

Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Er is nu echt een einde in zicht: over ongeveer 2,5 week zijn we papa en mama! Ik zou er ook niet aan moeten denken om tot week 42 door te lopen, want ik ben het wel zat nu. Vooral slapen is een klein drama geworden... Is vast herkenbaar bij jullie!

Nou, zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Allemaal veel succes met nu écht de laatste loodjes!
Hopelijk gaat het goed bij iedereen.

Veel liefs, Marieke

Ha lieve Marieke,

Joepie! Vandaag heb je precies de termijn bereikt waarop Lise geboren is.

Wat goed dat er duidelijkheid is over de plannen. Hoewel zwanger zijn heerlijk is (ondanks al het gedoe dat erbij kan komen kijken ;-)), kan ik me goed voorstellen dat je het zat begint te raken. Het is tijd om de kleine muppet in je buik te gaan ontmoeten.

Wel jammer dat de groei een beetje tegenviel, maar dat de artsen zich geen zorgen maken en dat ze tot week 39 willen wachten, is daarentegen wel weer super. En je hebt gelijk... de kans is reeel dat jullie kindje bij de geboorte zwaarder blijkt dan gedacht. Mocht het kindje wel heel licht ter wereld komen, dan kunnen ze in het ziekenhuis gelukkig veel doen om hem of haar binnen no time op gewicht te brengen. Hebben de artsen al iets gezegd over het verwachte scenario na de geboorte?

Zet 'm op nog even. Aai nog een paar weekjes liefdevol over je buik. Het einde is in zicht!

We denken aan jullie.

Veel liefs,
Melian

Lieve Melian,

Je stond op mijn lijstje om te bellen/mailen/'forummen' vandaag! Je bent me voor ;-)

Ik ben wel erg blij en opgelucht dat het einde nu in zicht is... Zwanger zijn is heel leuk, maar ik kijk nu zo ontzettend uit naar het moment dat we ons ukkie in de armen kunnen houden.

Gisteren heb ik niet gesproken met mijn eigen gynaecoloog. Daar ga ik maandag weer naartoe. Dan wil ik het inderdaad ook hebben over het te verwachten scenario. Geen idee, maar ik ga er sowieso vanuit dat het kindje in de couveuse/warmtebedje moet. Gelukkig heb ik tijdens mijn opname al een rondleiding gehad over de afdeling (waar ik ook vanuit een afstandje jullie Lise heb gezien).
En met 39 weken is het kindje ook helemaal af, dus wat dat betreft maken we ons weinig zorgen.

Kortom: het GROTE aftellen is nu echt begonnen. Hoewel ik gisteravond echt even dacht dat de bevalling was begonnen, want ik had om de haverklap harde buiken, die ik echt even weg moest puffen. Maar, die trokken toch weer weg en ook vannacht bleef het rustig. Wat kan je lichaam je voor de gek houden!

Maar, hoe is het bij jullie? Heerlijk aan het genieten van jullie lieve meisje? En je hebt nog wel wat kraamzorg gekregen hé? Is dat al afgelopen? Het zal best even gek zijn om met z'n drietjes te zijn na die ziekenhuisperiode. Dan is het fijn als je nog even wat ondersteuning krijgt.

Nou, veel liefs en een dikke knuffel!
Marieke

Terug
Bovenaan