nog 2 weken en zo bang....

A

Anoniem

Guest
Hoi zwangere damens,

Nog 2 weekjes en dan is het zo ver dan mag ik gaan bevallen gelukkig maar want ik ben het nu wekl zat en kijk erg uit naar mijn kleine hummeltje,het is alleen ik ben zo bang voor de bevalling ik probeer er niet aan het denken en mijn verstand op nul te zetten maar helaas..s`nachts droom ik er over en ik kan het moeilijk van me af zetten..Je hoort ook zoveel verhalen...
Wie moet er ook bijna bevallen en heeft dit ook?

groetjes shir
38 weken....

he wat vervelend zeg dat je zo bang bent, ja je kan wel zeggen, verstand op 0 maar je moet er toch echt achter staan, probeer niet zoveel op internet te lezen er gaan miljarden bevallingen zonder complicaties en als je straks je hummel vast hebt ben je het zo weer vergeten.

Ik ben gelukkig helemaal niet bang (nog niet) maar dat komt misschien omdat ik al zoveel nare dingen in het ziekenhuis heb meegemaakt en ik zeg tegen mezelf als die miljoenen vrouwen het kunnen (waaronder die schreeuwende mutsen bij de bevalling ARGHH) dan kan ik het ook wel hoor, het is niet alsof je eronder uit kan, probeer er aan toe te geven en een soort plan voor jezelf te maken, wat wil je graag (qua muziek, omgeving, man of vriend) misschien als je je voorbereid voelt dat het dan wat beter aanvoelt? sterkte in elk geval nog maar effe!!

Hoi Shir,

Een kennis van mij was ook zo vreselijk bang en die heeft toen veel baat gehad bij het boek 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders.

En even een hart onder de riem: er zijn ook heel veel vrouwen met makkelijke bevallingen, hoor! Ik had zelf bijvoorbeeld een supermakkelijke bevalling van maar 1,5, zonder complicaties, zonder naweeën, zonder scheuren, enz. Probeer te bedenken waar jij het meest van ontspant: lezen, tv kijken, badderen, enz. En ga je daar lekker mee bezig houden als de weeën beginnen. Als dat op een gegeven moment niet meer lukt, lekker over op de ademhalingsoefeningen. Dan gaan de endorfinen werken en dan valt het echt mee!

Het komt echt goed!

Eveline

Terug
Bovenaan