nog 2x per nacht voeding??

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hallo mede moeders.
Mijn zoontje is nu 7,5 week oud en doet het harstikke goed. Alleen vroeg ik me af of het normaal is dat ie nog steeds 2x per nacht komt voor een voeding?? Mijn andere zoontje sliep al door toe ie drie weken was. Dat was puur geluk hebben dus ik verwacht niet van de tweede dat ie dat ook doet, maar nog 2x per nacht lijkt me toch wel wat veel?!?!
Hij drinkt ook 2x niet veel dus ik heb het idee dat ie het wel over zou kunnen slaan...
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Volgens mij is dat heel normaal. Gemiddeld wordt gezegd dat babies met 12 a 13 weken gaan doorslapen. Dus tot die tijd zou ik er zeker gewoon aan toegeven. En tja, gemiddelden zijn maar gemiddelden, sommige kindjes slapen nog pas veel later door.  

Mijn zoontje ging keurig met 13 weken doorslapen. Helaas duurde dat maar 5 weken en daarna begonnen de sprongetjes perikelen en tandjes te spelen. Daardoor komt hij nu weer 1 of 2 keer per nacht (al heeft hij vannacht weer doorgeslapen, joepie!). Ik geloof dat hij ook niet veel drinkt, maar even aan de borst in de enige manier om hem snel weer in slaap te krijgen (al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit anders geprobeerd heb, ik ga hem  nml echt niet  laten huilen als we binnen 10 minuten allemaal weer kunnen slapen door hem even de borst aan te bieden).

groetjes, Paulien  

2x per nach met 7,5 week? ,...daar had ik toen een moord voor gedaan!

oh ja, en ons kindje deed het volgens het cb heel gemiddeld wat slapen en eten betreft.

O echt waar jannetje?? En ik maar denken dat ie al makkelijk zonder kon zie je wel..Ik ben gewoon verwend met mijn eerste!!
Ja, Paulien, ik heb ook nooit iets anders geprobeerd want ik denk er ook zo over. Liever een kwartiertje uit bed en dan weer lekker slapen dan het hele huis wakker om hem perse te laten slapen..
Thankx!
Gr. Anne-Marie

Hallo

onze zoon is van 13-7, scheelt zich dus 1 dag. Ook hij komt een enkele keer nog 2 keer s`nachts al is het sinds hij flesvoeding krijgt ( 1/2 week nu) nog 1 keer. En wanneer dat is s`nachts is verschillend meestal tussen 3 en 5 uur. Het maakt ook niet uit of hij om 22.00 of 23.00uur de fles krijgt dat ritme tussen 3.00 en 5.00uur zit er gewoon in.
Gistermorgen was het pas 6.00uur maar vannacht was het weer 4.00uur.
Maar goed als de fles leeg is 120cc dan gaat hij ook meteen weer slapen dus dan slaap ik ook weer lekker verder. Ik ga er s`nachts ook niets aan doen om de tijd te proberen te rekken het komt van zelf wel (hoop ik) dat hij een keer door slaapt.

Groetjes bg

Die tijd komt zeker wel, maar bij 6,5 mnd heb ik even ingegrepen. Er was 1 nachtje 20minuten huilen voor nodig om het madammeke lekker te laten doorslapen.

Maar voor nu, 2x per nacht is idd heel normaal! Vanaf 5mnd mag je je zorgen gaan maken

gr.Eveline

Met 7.5 wk is dit idd heel normaal.
Ons zoontje was de eerste weken ook veel wakker snachts..
Na 8 weken sliep hij door, en toen ik met  12 wkn weer aan het werk ging begon hij zich snachts weer te melden :)
Alsof hij het rook :p

Terug
Bovenaan