Nog 3 weekjes, spannend!!

Hallo,

Zijn er meer meiden die op 20 december uitgerekend zijn van hun eerste kindje?
Ik wordt nu wel wat zenuwachtig wanneer het zich gaat aandienen. Vooral omdat dit onze eerste is. Kan ik nog even lekker gaan winkelen/boodschappen doen? Kan ik nog wel even naar de kapper? Stel je voor dat ik ergens ben dat de vliezen breken of de weeën beginnen, wat dan? Zijn er meer meiden die zich hier zorgen over maken? Of misschien ervaren moeders die hier wel raad mee weten?

Groetjes,

Hoi,
Spannend is het hé, ik moet nog 4 weekjes... Het is ook onze eerste. Dus weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten, laat het maar over me heen komen. Ik ga ook niet zo veel meer de deur uit. Hond uitlaten en dan weer naar binnen. Het is nu ook zo koud! En anders is het niet anders als de vliezen breken of weeen beginnen. Dan maar snel naar huis denk ik. Heb je al last van voorweeen? Ik namelijk wel, hoop dat ie wat eerder komt.... :)

Groetjes!

18 december, ik weet wat je bedoelt. De 37 weken mijlpaal is weer gehaald!

Sluit jezelf vooral niet op in huis, wat je nu doet is mooi mee genomen. Na de bevalling zal het een stuk meer moeite kosten om even de deur uit te gaan, soms duurde het een kwartier voordat ik eindelijk met de kleine aangekleed bepakt en bezakt in de auto zat om alleen maar boodschappen te doen.
Ik zat bij mijn eerste op de dag dat de weeën zouden beginnen nog bij de kapper de kapster keek vreemd op toen ik op haar vraag van wanneer antwoorde dat ik 5 dagen eerder al uitgerekend was. Ik ben daarna alvast even beschuiten en muisjes gaan inkopen en een extra pak koffie.
Toen ik 's avonds moe en voldaan in bed lag begonnen de weeën. Maar ik ben pas de nacht erna om 1 uur bevallen. Zo'n eerste gaat echt niet snel. Heb tijdens de weeën nog even de reclamefolders doorgewerkt en al puffend nog pizza gegeten. Was best wel een plezierig geheel, heb er geen slechte herinneringen aan over. En ik vond het ook helemaal niet zoveel pijn doen, tot ze de vliezen braken toen nog 1 uur puffen en 1 uur persen en ik had de kleine in mn armen. Dat valt allemaal wel mee, en de rest ben ik dankzij alle hormonen lekker weer vergeten.

Ik heb nu alvast een vuilniszak in de auto liggen, om op te zitten zodat de bekleding niet vies wordt en dat soort gekkigheid. Verder al breken de vliezen dan heb je nog genoeg tijd om thuis te komen. Bij moeders van een 2e kindje hoor je nog wel eens verhalen over een half uur enzo, maar dat is bij een eerste echt zeeeer zelden het geval.

Idd. zelfs bij een echt snelle bevalling van 3 uur heb je echt nog tijd genoeg om van de kapper of een boodschapje thuis te komen.
Het begint niet gelijk heel heftig, dat bouwt langzaam op. In het begin heb je kans op niet heftige weeen om het kwartier. Zelfs als het begint met een weeenstorm kan je nog naar huis komen.
Stel dat het nu nog 4 weken gaat duren, dan zit je een hele maand in huis. Ik zou gek worden, dan gaat het heel lang duren.

Bedankt voor jullie reactie.
Jah, ik heb voor a.s. donderdag nog een kappersbezoekje staan. Voor de rest plan ik niet zoveel meer natuurlijk. Ik rij ook geen auto meer, tenminste als het niet hoeft. Niet meer zo even voor de 'leuk' gaan rijden. Stel je voor er gebeurt iets. Natuurlijk ga ik wel even weg, maar dan haalt mijn moeder me op, of ik ga met mijn man weg en dan rijd hij. Ja je moet er nu wel wat meer rekening mee houden dan een aantal maanden geleden toen die buik nog niet zo dik was.

Mijn bevallng begon met het breken van de vliezen. Gelukkig gebeurde dit 's ochtends om half 5, dus ik was gewoon thuis. Maar tot die tijd ben ik gewoon weggeweest. Wel bleef ik in de omgeving. Ik ging niet meer verder weg dan op max een kwartiertje rijden ongeveer.
En bij mij braken de vliezen als eerste, maar ik kon hierna nog rustig douchen en ontbijten. Het duurde ongeveer een uurtje tot bij mij de ween begonnen. En toen waren ze vanaf het begin wel meteen erg heftig. Maar in principe had ik dus nog een uur de tijd gehad om thuis te komen mocht ik ergens anders zijn geweest.

En geniet er nog maar even van dat je nu nog makkelijk weg kunt, zonder oppas te regelen of gesleep met je kindje, maxicosi, kinderwagen, extra kleertjes, luiers, flesjes, voeding, etc.

Hoi

Ik ben ook vandaag 37 wkn en 20 dec uitgerekend!
Ik vind het wel spannend allemaal, wel gek want ik ben een type die best wel wat dingen in de agenda heeft staan qua afspraken enzo, hou er niet van om de hele dag thuis/binnen te moeten zitten, ik verveel me tot nu toe nog niet hoor, maar deze week heb ik ook nog een aantal dingen staan, maar volgende week en die week erop niet, en opeens ging door me heen, jeetje die 20 dec komt wel erg dichtbij hihih, wie weet komt het wel eerder!

Ik rij nog wel auto, heb een eigen paard waar ik nog regelmatig heen ga, doe er wel niet zo veel, maar meer ff gezellig koffie drinken en een frisse neus halen!

Hier zwanger van nummer drie. Bij de eerste ging het bij mij allemaal niet zo snel. Je kunt nog makkelijk op pad gaan. Mijn eerste kwam een week te laat. Stel je voor dat ik vier weken thuis was gaan zitten. Geniet lekker van je verlof en doe leuke dingen. Ook ik reed op een gegeven moment met een vuilniszak en een handdoek inm de auto... Bij mijn eerste schoot de ontsluiting zelfs niet op en moest ik naar het ziekenhuis. Het ritje in de auto tijdens de weeen heeft me toen wel een aantal centimeters verder geholpen. Ook een voordeel dus ;)

Maar zeker herinner ik me dat ik bij de eerste keer de 37 weken als magische grens voelde. Maar de beste tip is: ga niet wachten, want dan duurt het heel lang!

Succes meiden

Terug
Bovenaan