nog 5 dg en dan 1e echo, maak me nu al zorgen!

Hallo Meiden,

Ik zit weer mega in een dip. A.s. donderdag 1e echo (7w 1d), en begin me nu al zorgen te maken. Ben ik nog wel zwanger, voel ik mijn buik nog wel, zijn mijn borsten nog anders moet ik nog vaak plassen echt bezopen maar ik kan er niks aan doen. Ik moet nog t/m woensdag werken dus wel afleiding, maar zodra je thuis zit en even niks doet denk ik eraan. Ik dacht vanmddag nog, nou het schiet zo mooi op de dagen. En nu ben ik ineens onzeker.
Ik weet dat niemand mij kan helpen, maar wie heeft er iets opbeurends te vertellen.
We hopen zo dat het goed zit, na 2 miskramen, ik weet gewoon niet hoe ik me erop moet voorbereiden. Wordt het vanaf donderdag   huilen of zien we eindelijk eens een vruchtje met hartactie. Oh wat ben ik   bang!!!!!
Bedankt voor mijn verhaal en misschien kom ik de komende dagen nog een keer mijn verhaal doen.

Groetjes, Mayke

Lieve Mayke,

Ik kan je niet geruststellen, maar wel donderdag aan je denken en voor je duimen. Hopelijk heb je er wat aan. Ik hoop dat jullie donderdag een mooi kindje met hartaktiviteit zien, en dat jullie huilen van GELUK!

Groetjes, Kat

Hoi Mayke,

Ik herken het helemaal. Ik ben vandaag 6 wk zwanger nadat ik eind mei een miskraam kreeg.

Ik mag met 7 weken ook een echo laten maken en maak me daar ook wel zorgen om. Ik vergelijk continu de vorige zwangerschap met wat ik nu voel. Toch zullen we echt moeten wachten op de echo eer we zekerheid hebben. Ik zal heel hard voor je duimen donderdag dat je een mooie echo te zien krijgt!!

Liefs Nanda

Mayke,

alsjeblieft probeer om die spanning los te laten. Het doet je helemaal geen goed.

Heeft het zin dat je je zorgen maakt, heeft hetzin dat je zo in
spanning zit en jezelf bang maakt. Nee hetheeft geen zin, je voelt je
er alleen maar beroerd door en het helpt je al helemaal niet om een
miskraam te voorkomen.

Bovenstaande klinkt misschien hard, maar als je jezelf realiseert dat
het allemaal geen zin heeft dan word je misschien wat rustiger en kan
je straks misschien zelfs van je zwangerschap gaan genieten.

Het geeft helemaal niet als je je eens angstig voelt, maar het moet je
niet beheersen. Maak je zorgen op de juiste momenten maar niet al dagen
van tevoren.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht vindt, om toch iets moois van je zwangerschap te maken.

Dikke kus

Miep

Hoi,

Het is een tijd geleden dat ik hier geschreven heb, maar ik wil toch even reageren.
Ik sluit me helemaal bij Miep aan.

Ik begrijp je angst volkomen. Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en toen ik weer zwanger was, kreeg ik in het begin te horen dat er mogelijkerwijs iets mis was met het bloed van mijn man, het onderzoek (chromosomen) moest met spoed worden herhaald. Ik heb dus in het begin gewacht op miskraam nr 3. Van de zenuwen kreeg ik een huiduitslag en daar was ik enorm ziek van. Net voor de echo (bij 9 weken) kregen we de uitslag van de test en die bleek gewoon goed te zijn. Toen we bij de echo een hartje zagen kloppen, barstte ik in tranen uit. Toch kon ik pas na de 19 weken echo echt gaan genieten.

Ik ben nu 28 weken zwanger en alles gaat goed.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je angstig bent, die momenten zul je je hele zwangerschap blijven hebben. Maar probeer ook te genieten van je zwangerschap. Ik voel me nu zo speciaal en ik baal dat ik die eerste maanden een soort van heb gemist door mijn angsten.

Sterkte en ik duim voor een mooie echo.

Nina

Terug
Bovenaan