Nog 5 voedingen nodig?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 3,5 maand (15 weken) en krijgt 5 voedingen overdag van 180 met 6 scheppen. Om 23.00/23.30 krijgt ze de laatste fles en slaapt ze de nacht door. Ze wordt meestal rond 8.00/8.30 pas echt wakker voor de 1e fles.
Sinds afgelopen zaterdag laat ze ineens erg veel van haar flessen staan (70 ml, 50 ml, 90 ml, 125 ml, etc) Ze stopt dan aan de fles en wil echt niet meer. Kwartiertje later of langer ook niet. De laatste fles drinkt ze meestal wel nog goed (dan laat ze 20 of 50 ml staan) en gisteravond heeft ze ‘m wel weer helemaal op.
Alles opgeteld laat ze al gauw 200-300 ml staan van de flessen.
Ben al overgegaan op een iets grotere speen maar dan nog is ze vrij snel klaar met drinken en wil ze echt niet meer.
Ze is verder vrolijk en huilt alleen als ze moe is. Ze huilt niet om de fles, ik hou zelf om de 4 uur aan overdag maar hey lijkt wel alsof die 5 voedingen teveel zijn en ze misschien toe is aan de overstap naar 4 voedingen??
Of moet ik toch eerst nog afwachten en 5 flessen blijven aanbieden?

Iemand tips/ideeën?
Alvast veel dank!!

Ik heb er niet veel verstand van (geef volledig borstvoeding), maar mijn zoontje (a.s. zondag 15 weken en bovendien een flinke knul van 8 kilo) krijgt op mijn werkdagen om de 3/4 uur een fles afgekolfde melk van 140cc en gaat daar goed op. Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de hoeveelheden fles- of borstvoeding maar kan me dan wel voorstellen dat 5x180cc wat veel is? Tegelijkertijd als je meisje tevreden, alert is en genoeg volle luiers maakt zal het niet zoveel kwaad kunnen denk.
Succes!

Misschien kan het volgende je helpen en even uitrekenen het aantal kilo van je baby x 125 (3,5 maand toch) delen door vijf en delen door vier voor je nieuwe optie

De hoeveelheid melk die een baby drinkt is afhankelijk van zijn leeftijd en gewicht. Baby’s hebben per kilogram lichaamsgewicht 100 tot 150 ml melk per dag nodig. De hoeveelheid melk per kilogram lichaamsgewicht daalt geleidelijk naarmate de baby ouder wordt.Een jonge baby tot één maand oud heeft ongeveer 150 ml melk per kilo lichaamsgewicht nodig. Met twee maanden wordt uitgegaan van 140 ml, met drie maanden 130 ml, met vier maanden 120 ml en met vijf maanden 110 ml. Is je baby zes maanden of ouder, dan zal hij – als hij volledig of voornamelijk borstvoeding krijgt - ongeveer 100 ml per kilogram lichaamsgewicht drinken.

Toen mijn zoon 3,5 maanden oud was kreeg hij 5 flessen van 180/6. Overdag op vaste tijden (7, 11, 15 en 19u) en 'snachts op verzoek (meestal rond 3 uur). De 'laatste' fles van 23u heb ik nooit gegeven omdat hij altijd zo diep lag te slapen.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat hij 'snachts ook gewoon weer in slaap viel met een fopspeentje en niet perse een voeding nodig had. Ik ben toen overgegaan op 4 flessen van 210/7 en meneer sliep het klokje rond!
Mijn zoon is nu 5 maanden oud en krijgt nog steeds 4 flessen van 210/7 en 'smorgens en 'savonds rijstebloem erdoor. Tussendoor geef ik hem een fruit- of groentenhapje.
Mensen zullen vast zeggen: "wat veel in 1 fles" of "veel te weinig flessen per dag".. maar 4x 210/7 was ook het advies van het consultatiebureau en mijn eigen gevoel zei dat dit het beste was.
Volg je gevoel, dan komt het vast goed!

Terug
Bovenaan