Nog borstvoeden en zwanger willen worden.

Zijn er hier meer vrouwen die nog een kind aan de borst hebben?
Mijn dochter is 13 maanden en ik krijg haar der niet vanaf, opzich vind ik dat niet erg maar ik wil wel graag zwanger worden.
Ik ben niet meer ongi geweest sinds voor de zwangerschap van mijn dochter en heb ook geen idee of en wanneer ik een eisprong heb.
Ik was wel benieuwd of er meer vrouwen in dit schuitje zaten of misschien vrouwen die hier ervaring mee hebben gehad.
Groetjes lillian

Hoi Lilian,
Ik heb ooit in een tijdschrift gelezen dat als je borstvoeding geeft je tijdelijk minder vruchtbaar bent. Dit is een bescherming van moeder natuur zodat een moeder haar kind met zekerheid kon voeden, maar ook ter bescherming van de moeder.
Maar er zullen vast en zeker vrouwen zijn die desondanks zwanger zijn geworden.
succes,
              sterretje

Hoi Lilian,

Een aangetrouwd nichtje van mij is gewoon zwanger geworden met het geven van borstvoeding. Je bent wel minder vruchtbaar. Ik weet alleen niet hoe lang je borstvoeding kunt blijven geven als je weer zwanger bent. De samenstelling van de borstvoeding is in ieder geval anders voor een pasgeboren kindje dan voor een dreumes van 13 maanden. Misschien dat je hier iets over kunt vinden op de verschillende borstvoedingspagina's op internet.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ik kan je er niet verder mee helpen.

Groetjes,
mv Tijs (2-8-06)

Hai, ik ben geen deskundige, maar volgens mij moet je gewoon je gewoon  afbouwen met borstvoeding geven en vervolgens helemaal stoppen. Op zich heeft je dochter daar een mooie leeftijd voor (toch?)  en dan maakt je lichaam niet meer zoveel hormoon prolactine aan, waardoor je weer vruchtbaar(der) wordt.
Ik kan niet uit mezelf zwanger worden en ben laatst getest op een teveel aan dit hormoon, vandaar dat ik het weet. Dit blijkt een hormoon te zijn dat je tijdens borstvoedinggeven hebt, maar sommige vrouwen hebben daar zowieso teveel aan en kunnen dus moeilijk zwanger raken. Succes met zwanger worden!

hoi lilian

als je volledig borstvoeding geeft ben je minder vruchtbaar maar dan moet je op zo'n 8 voedingen zitten. en ik neem aan dat je die kleine geen 8 voedingen meer geeft.
stel je wilt gewoon borst voeding door blijven geven en je wilt toch een 2 de kindje, dan zou dat dus zo kunnen, en je kan dan gewoon in je zwangerschap blijven voeden. en als de baby er is word jou borstvoeding weer anders. en dan vind meschien jou eerste kindje het niet meer lekker, en dan wilt ze vanzelf niet meer,

als je helemaal wilt stoppen met voeden nu, omdat je je er niet pretig bij voelt. omdat je weer een kindje wilt en dan getopt wilt zijn met borstvoeding geven. dan kan je het beste gewoon nu stoppen en de kleine niet meer aan je borst laten drinken, dat zal een paar dagen heel moeilijk worden en zou ze vervelend zijn omdat ze toch graag wilt. maar dan is het even door zetten,

trek dan een strake bh aan, en goed koele, je kan dan wel wat last van je borsten krijgen maar dat is heel normaal. let er wel goed op dat je geen rode plekken krijgt wandt dan zou je een borstondsteking kunnen krijgen. het zijn dan een paar hele zware dagen. zorg er dan ook voor dat je geen bezoek krijgt en dat je nergens heen hoeft.

er zijn dus eigenlijk 2 mogenlijkheden, en je moet zelf doen wat voor jou het beste is en het beste voelt.

ik wil nog wel even zegen dat ik het heel erg goed van je vind dat je zolang borstvoeding geeft. echt petje af hoor.

als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel van je,

groetjes sherina (kraamverzorgster)

Terug
Bovenaan