Nog een 20 weken echo

Zaterdag hebben we nog eens een 20 weken echo gehad van een echoscopiste in opleiding (was gratis dus natuuuuuurlijk heb ik me aangeboden haha). We hebben 1.5 uur naar onze kleine man mogen kijken! Praktijkje aan huis en we waren de laatste, dus nadat ze alles had gezien en gedaan voor haar opleiding mochten we meteen een pretecho erachteraan doen. Onze kleine man was erg beweeglijk, ik moest lopen en plassen om hem in een andere houding te krijgen want uit zichzelf deed hij dat niet (voor de zoveelste keer lag hij dwars, zowel letterlijk als figuurlijk). Na het lopen en plassen is hij in hoofdligging gedraaid waardoor we weer andere dingen konden zien bij hem. Wel jammer dat we door de hoofdligging geen 3d konden zien, de placenta lag toen in de weg. We zagen dus steeds een stukje van z'n gezichtje met verder 1 grote vlek door de placenta. We hebben 5 mooie printjes meegekregen, met o.a. een heel duidelijk voetje. Ook lag hij wéér met zijn armpjes constant omhoog, ze wist ons te vertellen dat als hij dat al vaker op echo's heeft gedaan en het nu nog steeds doet dat hij dan waarschijnlijk ook wel straks zo in de wieg zal liggen (heeft hij van niemand vreemd, ik doe het ook). Nogmaals de bevestiging gekregen dat alles goed is, en afgelopen zaterdag woog hij naar schatting 336 gram. Z'n buikje loopt voor op schema terwijl z'n hoofdje en ledematen ietsje achterlopen. Maar niet iets om ons ongerust over te maken zei ze, de groei is waarschijnlijk tot nu toe gewoon meer in de romp gaan zitten en de ledematen komen dan nog aan de beurt. Dat was ook al zo bij de officiële echo, hoewel het me niet 100% met rust laat aangezien ik zelf ter wereld kwam met een groeiachterstand en daar nooit een oorzaak voor is gevonden...

Maar goed, het was heerlijk om ons kereltje zo lang te mogen zien! Al liep ik daarna wel met een beurse buik rond doordat het zo lang duurde...

Hee wat super zeg! Leuk dat ze de tijd voor jullie heeft genomen. Wij hebben helaas nog weining kunnen zien buiten de medische zaken. Hoe is het verder met jullie?

Terug
Bovenaan