Nog een 2e echo voor termijnbepaling. Waarom nog n keer?

Ik heb vorige week do m'n termijnecho gehad. Alles prima volgens de echoscopist. Maar ik moest 2 weken later, as donderdag dus, nog een termijnbepaling laten doen. Hij gaf als reden omdat m'n cyclus niet regelmatig was en 1 echo dan te weinig is om precieze termijn te bepalen. Volgens m'n vk is dit onzin en enige reden die zij kan verzinnen is dat de echoscopist misschien niet zeker van de meting was.
Beetje vreemd vind ik. Maar as donderdag kunnen we dus voor de 2e keer kindje kijken.
Iemand hier wel eens meer van gehoord?

Bij de vkpraktijk waar ik bij zit doen ze vooe de 10 weken een echo en na d 10 weken een termijnecho. Volgens hun kun je het dan goed meten. Ik heb 3 echo's gehad en 3 verschillende data gehoord. Ik hou die van de vk aan en dan zie ik het wel. De kans dat deze ook weer op tijd komt is wel erg klein dus ik pin me niet teveel vast op de datum. Maar een extra echo is natuurlijk niet verkeerd haha!! Veel plezier en geniet ervan!!

Liefs ciomama

Ik heb de 15e ook een termijnecho, en de 19e moet ik weer naar de Vk voor de 12 weken, ik vind het ook wel een beetje vreemd zo snel achter mekaar naar de Vk te gaan, maar mij hoor je niet klagen :)

bij mij is het bekend dat mijn periodes niet te gebruiken zijn bij de termijnbepaling
daarom krijg ik van de vk altijd al 2 echo's om de termijn te bepalen, naast de 12weken en 20wekenecho

bij mara was ik 15juni voor het laatst ongesteld geweest en pas 3 sept zwanger geworden, ruim 3 maand niet ongeesteld geweest.
Bij deze baby kwam het weer niet overreen met mijn periode.

Geniet joh, hoe meer echos hoe leuker, elke keer mag je weer je kleine zien
anderen zien de kleine maar 2 a 3 keer

ik ben 14weken en heb er al 4 gehad, 1tje omdat ze dachten ene meerling te zien, 2 om te bepalen en 1 voor de 12 weken.

groetjes sabine

Geen zorgen hoor, als je baby wat ouder is kunnen ze het gewoon beter zien en beter opmeten. De eerste echo is dan vaak een schatting en kijken ze of alles goed is aangelegd. De tweede echo is dan preciesere meting!
Lekker toch, kun je je uk binnenkort nog eens bewonderen. Je zult je echt verwonderen over het feit dat ie zo groot is geworden!

Terug
Bovenaan