Nog een 2e kindje of toch eerst maar niet ?

<p>Hallo , ik zit te twijfelen of ik nog een 2e kindje moet krijgen of niet. Ik ben afgelopen jaar 27 januari bevallen van mijn eerste zoontje hij is nu bijna 6 maand (ik was 19 toen ik hem kreeg) nu wil ik zo graag weer zwanger worden van een 2e kindje!! Mijn partner lijkt het ook super leuk en financieel enz lukt dat ook allemaal. Alleen is het niet wat te snel om na 6 maand alweer proberen zwanger te worden??</p>

Er zijn mensen die sneller weer zwanger zijn. Maar goed voor je lichaam is het zeker niet. idd 1,5 jaar wachten is beter. 

een kind neem je niet, die krijg je... 

Geef je lichaam de tijd om te herstellen, geniet van je eerste kindje en als je dan niet meer twijfelt weet je zeker dat je er aan toe bent om een tweede kindje te krijgen. Je bent nog zo jong en kunt dus ook even de tijd nemen.

Als ik jou was zou ik lekker even wachten. Laat eerst je lichaam weer helemaal ontzwangeren (ze zeggen dat dat minstens 9 maanden duurt?) en neem de tijd voor het kindje dat je al hebt. Dan ga je je later niet schuldig voelen of je dat wel voldoende aandacht hebt kunnen geven. Een leeftijdsverschil van 2-3 jaar kan ook prima, kunnen ze net al wat weer (terwijl jij weer druk met voeden en luiers bent). 

Als ik jou was zou ik je gevoel volgen. Wat wij of anderen ervan vinden, doet er toch niet toe? Als jullie er klaar voor zijn: doen!
Enne, de semantische discussie over krijgen/nemen slaat natuurlijk nergens op. Niet zo gevoelig dames. 

Ik wilde het ook heel graag toen mijn kindje 6 maanden was, achteraf denk ik misschien kwam dat door hormonen, want inmiddels heb ik wat meer geduld (kindje is nu 9,5 maanden) ?
Doe gewoon wat goed voelt voor jullie! Je hebt alle tijd, dus je kunt jezelf in nog wat rust gunnen.

Terug
Bovenaan