Nog een aantal weken te gaan

Hoi iedereen,

Na maanden kan ik hier eindelijk weer reageren en posten, hoera :). Daarom even een update:

Ik ben morgen 33 weken zwanger van m'n eerste kindje en de eerste 4 maanden waren bijna een hel door veel bloedingen. Ons kindje groeit goed en met de 20w echo zag alles er keurig uit, zelf iets groter en zwaarder dan gemiddeld. Ik heb behoorlijk wat last gehad van kwaaltjes die komen en gaan, aangezien ik heel erg 'op mijn buik' draag wordt die nu zwaarder en ervaar ik wat ongemakken.
Momenteel is wuppie nog niet ingedaald en ik heb zelf het idee dat het nu dwars ligt, terwijl het weken goed lag. Met 34w krijg ik bij de vk een echo om te zien hoe het kindje ligt, hopelijk gaat dat goed, zit er wel beetje mee.

Wat doen jullie nog de komende weken om de tijd te doden?
Ik heb deze week nog een paar poetsklusjes in huis op het programma, en de doopsuiker en geboortekaartjes worden besteld.
Met 36w (eind oktober) gaat t wiegje naar beneden, word t opgemaakt en word de commode ingeruimd met alle benodigdheden. Dan nog even het 'vluchtkoffertje', versiering en voorraadje voor bezoek in huis...
Met al mijn vrije tijd probeer ik te lezen, films te kijken, te rusten en creatief bezig zijn (haken, naaien en borduren).

Met wellicht nog 7 (?) weken te gaan heb ik een heel dubbel gevoel : aan de ene kant nog zo lang maar kijk er toch al naar uit en wou dat het zo ver was. Herkennen jullie dit?

Groetjes,

Ann

Hej
Herken t zeker! Ik 'moet'nog een week of 4. Ben nu 36 weken. Voorheen kon t me niet snel genoeg gaan maar nu t dichterbij komt is het ook wel spannend idd. Gewoon over je heen laten komen is me al geadviseerd door verschillende. Ik doe nog de normale dingen hoor. En de ene week wat meer dan de andere. En vooral alles op t gemakje. Succes met je laatste loodjes :)

Haha ook hier met de laatste klusjes bezig. Kamertje is netjes. Tasje voor de baby klaar, alleen voor mezelf nog. Boven alles fris. Nu de woonkamer nog even een grote beurt en dan hopen dat de baby snel komt.

Ik merk ook dat het fysiek zwaarder wordt, maar we zijn er bijna :)

Ik merkt het ook! van mij mag het snel gebeuren, maar voor mijn geboel ben ik nog niet klaar. Nog niet alles is zoals het moet zijn! Maar ik heb er de kracht gewoon niet meer voor. Vooral met de andere kinderen om me heen. Zwemles voetbaltraining, kaboutergym een kleintje van 1.5 waar ik mijn handen aan vol heb, dan schiet het andere werk er gewoon bij in. Maar ben wel klaar met zwanger zijn, die buik zit me in de weg en mijn rug heeft wat te verduren...
Nog even....

Ik heb aan de ene kant het idee dat ik nog zeeën van tijd heb, maar aan de andere kant ook weer niet.

Echt nog van die kleine klusjes die nog zijn blijven liggen: gordijntjes inkorten, muursticker opplakken, wiegje naar beneden, tassen pakken, enveloppes regelen. Dat soort klusjes. Maar verder de kamer is helemaal spik en span. Kleertjes liggen gewassen en wel in de kast, alle voorraad is binnen, de spullen van het kraampakket liggen klaar voor gebruik en gesorteerd (voor mij of de beeb).

Maar lichamelijk heb ik echt nog het voel dat ik nog maanden te gaan heb. Mijn buik is echt nog steeds niet zo groot, ik ben nog steeds geen kilo aangekomen, ik kan nog prima hardlopen (bij het zwangerschapssporten). Dus dubbel gevoel: Check!

Terug
Bovenaan