Hoi Simone,
ik heb dezelfde vraag gehad als jij. Mijn dochter is inmiddels 10 weken en ik moet binnenkort alweer gaan werken

Ik bewaar mijn afgeklofde melk meestal in de opvangpotjes van mijn kolf (medela). Ook doe ik het weleens in ijsblokjes zakjes. Op die manier kun je precies genoeg voeding uit de vriezer halen en hoef je minder weg te gooien. Van te voren kun je uitrekenen hoeveel ml. een blokje is. Uitproberen met water.
Hoeveel voeding ze moet krijgen hangt af van het gewicht en het aantal voedingen dat ze krijgt op een dag. Mij is door het cb geadviseerd hierbij de richtlijnen voor flesvoeding aan te houden. vanaf 2 maanden, 4200-5750 gram is dat 5x130-170 ml en vanaf 3 maanden, 4800-6600 is dat 5x 140-200 ml.
Het is niet de bedoeling dat ze meer krijgt dan 200 ml, dit kan de maag te ver oprekken.
Mijn dochter dronk al snel heel veel, met 2 maanden 180 ml. Nu bleek dat we de fles niet goed gaven, ze moest te weinig meoite doen om de melk binnen te krijgen dus werd ze er niet moe van net als bij het drinken uit de borst.
Nu doen we als we de fles geven eerst het speentje vol laten lopen met melk tot de melk er niet meer uitdrupt en dan in haar mond stoppen. Ze moet de speen goed ver in haar mond nemen, net als de borst. De fles niet uit de mond nemen als deze vacuum trekt, als het goed is laat je dochter vanzelf los en kan ze daarna weer verder drinken. Op die manier moet ze er echt voor werken.
Veel succes ermee!!
Groetjes Joy