Nog een derde kindje?!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Nou zoals de topic al zegt....nog een derde?! Dat vraag ik mij dus wel vaak af. Hebben nu een kindje van vier en eentje van een half jaar, en geniet volop en het gaat veeeels te hard! Bij mijn eerste moest ik er echt nog niet aan denken zo snel, maar het begint bij toch al wel een beetje te kriebelen! Maar goed mn verstand zegt ook wel weer nog even wachten. Maar zijn er hier ook moeders die de overgang van twee naar drie kindjes al hebben meegemaakt en hun mening daar over willen geven. Een hoop mensen in mijn omgeving vinden een derde kindje toch wel pittig.....er moet een grotere auto komen (kunnen bij ons geen drie zitjes achterin), extra kindje om te kleden etc Soms vind ik de kosten nu al de pan uitreizen!! Nou zit ik in de luxe positie dat ik niet hoef te werken, maar doe dit wel een dagje omdat ik het heerlijk vind om er even uit te zijn. De kleinste gaat nu naar mn moeder, en weet niet of ze het ziet zitten met nog een kleintje erbij. Maar aan de andere kant heb ik zoiets als er een derde bij mag komen, zal alles vanzelf wel goedkomen ( hoop ik)
Wat vinden jullie, en zijn er meer meiden die dit overwegen/twijfelen?! Alvast bedankt!!

Hoi,
Ik heb drie kinderen en ben nu zwanger van de 4e!
Tegen de tijd dat je evt volgende kindje komt, zou de oudste ook zonder zitje kunnen of met een simpele verhoger!
Ik denk idd dat dat soort praktische dingen zich wel oplossen!
Ik vond de overgang naar de derde niet zo heel groot hoor, van 1 naar 2 is veel groter vind ik! Tuurlijk moet je even opnieuw een ritme vinden, maar dat is normaal, de kosten voor een derde zijn ook kleiner, je hebt immers alles al!
Ook kosten voor de kleding heb je zelf in de hand, je kunt bijv ook wat meer in de opruiming kopen, ik koop ook vaker al een maat groter voor het seizoen erna, vind het zonde om geen gebruik te maken van die kortingen!
Succes met jullie keuze!
Liefs MJ

Hoi

Ik heb er 2 en we zijn nu al bijna een half jaartje bezig voor nr 3.
al 2 jongens dus als het een meisje mocht worden...... maar ik ben wel een echte jongens mama dus wie weet :)
heerlijk om weer zo'n mini in mijn armen te houden mijn gezien kan niet groot genoeg worden hoor.
Kleding haal ik vaak van marktplaats en in de aanbieding. en inderdaad vooruit shoppen in de aanbiedingen scheelt
ritme ach dat heb ik nu ook weten te vinden dus vinden we nog wel een keer.
En ik hoop niet dat het je geen derde zou willen omdat moeders niet wil oppassen dat zou eeuwig zonde zijn hoor
succes met je keuze en wie weet tot snel
liefs Winx

Ook wij hebben de wens voor een derde kindje! Sinds januari gestopt met de pil en tot nu toe nog niet zwanger. Wij hebben ook getwijfeld maar het begon bij mij toch wel weer te kriebelen en ook heb ik af en toe die twijfels die de kop opsteken, hoe ga ik dat straks allemaal doen maar dat komt dan vast ook allemaal weer goed. Ook wij hebben twee zoontjes! Ach ja en kleding, ook ik probeer in de opruiming wat voor het volgende seizoen te vinden. Er is echt ook hele leuke kinderkleding die niet vreselijk duur is. De jongste draagt ook nog wel weer kleding de de oudste te klein is maar ook voor hem koop ik ook vaak genoeg wat nieuws. Het lijkt me ook zo fijn weer zo'n kleintje erbij......

Ik zou graag drie kinderen willen. Ben nu zwanger van de tweede. Ik vraag me alleen af of we dat financieel ook gaan trekken. Eigenlijk bestwel erg dat dit het enige punt is waar het om gaat als ik er zo bij stilsta. Het zou gerust wel kunnen denk ik maar dat houd ook in dat we veel moeten laten. Geen biologisch eten en het motor racen van mijn man kan hij ook vergeten.

Voor de rest hebben we nog een kamer over dus dat komt wel goed.

Wat een luxe dilemma. Er zijn zat mensen die niet eens kinderen kunnen krijgen.

Thanx meiden....we denken voorlopig nog even lekker! We moeten er inderdaad, tenminste dat denk ik...dingen ervoor gaan laten! Maar goed als dat het ergste is. Wij hebben ook nog twee kamers over, qua ruimte kan het allemaal prima. Bij ons ging het helaas ook niet allemaal vanzelf, zou dus ook betekenen dat we het ziekenhuis traject weer in gaan, en ook daar kan ik best tegenop zien!

Bedankt x

tja ook hier een dillemma, ik heb ook 2 kindjes ook 2 zoons toevallig, een derde zou welkom zijn, maar wij zitten met een ruimte-probleem... Verhuizen willen we eigenlijk niet, dan zouden er 2 op 1 kamer moeten... als ze klein zijn kan dat prima, maar vanaf de puberteit lijkt dat niet leuk meer.

We denken er nog over na, mijn man wil het wel graag, maar nu nog niet.

Terug
Bovenaan