nog een derde?

Wij (mijn man en ik) wilden heel graag een groot gezin(4 kids) als het ons gegeven was, we zijn bij 2 kinderen eigenlijk gestopt maar nu is de jongste 4 en nu ben ik net gestopt met de pil maar ook wij hebben veel nagedacht kunnen wij nog een kindje krijgen en het financieel ook nog vol kunnen houden we hebben nu al geen vetpot, maar we gaan ervoor en of we het redden? wie het weet mag het zeggen tegen die tijd zien we wel weer verder. wie denkt hier ook zo over en heeft tips om geld te besparen etc.
groetjes

hey

ik wil je mijn verhaal ff vertellen.
ik was 17 toen ik zwanger werd en 18 toen ik me dochter kreeg. me dochtertje is nu bijna 3
me vriend sloeg mijn en heb met hem gebroken.
ik had niks en heb hard voor me kindje gewerkt en het is me gelukt.
nu heb ik anderhalf jaar een relatie   met een hele lieve jongen en september 2005 heb ik hem een mooie zoon geschonken nu 4 maanden verder verwachten we er weer een wondertje bij.
we werken allebij verdienen goed. ik werk savonds geef paaldans cursussen en me vriend werk.als me kindje is geboren stop ik ff met werken, voor het geld hoeven wij het niet te doen dat zit goed.
dit wil ik je zeggen ga je droom achterna en werk er hard voor wat het is mijn ook gelukt als je iets wil lukt het echt.

liefs Isabellle

Hoi,
Ik dek als jullie graag nog een kindje willen en daar 100% van overtuigd zijn alles wel losloopt.
Ik ben 24, heb drie kindjes en ben fulltime thuis om voor de kindjes te zorgen.
Dat alles is een bewuste keuze geweest en hoewel het niet altijd even makkelijk is zou ik het niet anders willen of doen.
Financieel was het in het begin moeilijk met 1 inkomen maar naar mijn mening pas je je aan alles aan. Het hangt er natuurlijk van af wat je nu gewoon bent want een stap terugzetten is altijd moeilijk. Wij hebben bewust de keuze gemaakt om eerst ons gezinnetje compleet te maken en daarna onze andere dromen waar te maken.Binnen twee jaar gaat onze jongste ook naar school en ga ik werken en tot dan genieten wij van ons gezin met de middelen die we hebben en dat lukt best.Ik ben heel blij dat ik mijn kindjes elke dag zelf kan opvoeden, zie groeien,zie lachen. Ik heb alle tijd voor hen en later is er tijd voor andere dingen.

wat leuk zeg jullie reacties en ja ik denk ook dat als je iets heel graag wilt je dat ook wel zal lukken. Ook ik zal de eerste jaren minder gaan werken en als de kinderen wat ouder worden dan ga ik waarschijnlijk wel weer meer werken.
liefs wilma

Hoi,

Ik ben moeder van 2 kids, en wij willen er ook graag nog een derde bij.
Ik heb er bewust voor gekozen om thuis te blijven bij mijn kids, en heb toen mijn oudste is geboren mijn baan opgezegd.
Toen de oudste een paar maand was, kreeg ik een oppaskindje, voor 2 dagen per week.
Inmiddels heb ik dus 2 kids, en 2 oppaskindjes voor 2 dagen per week, via een gastouderbureau. Zo ben ik thuis bij mijn kids, en verdien ik toch geld, 2 kindjes 2 dagen tikt behoorlijk aan! Dit is een manier om toch wat geld te verdienen dus.

Ook kun je je zolder afstruinen en dingen die je toch nooit gebruikt te koop aanbieden op marktplaats!

Groetjes Mirjam

Hoihoi,
Ik lijk wel de enige in dit groepje, maar ik heb er drie. Wilde er vroeger ook 4, maar dat gaat niet meer gebeuren, al heeft dat andere redenen.
Financieel zijn wij niet vreselijk achteruit gegaan op een derde kindje: kleertjes, bedje, box, speelgoed, stoel waren natuurlijk allemaal al aanwezig.
Je wordt ook wel heel handig in het afstruinen van aanbiedingen: ik koop kleding vooruit, dus in de winteruitverkoop koop ik vast voor de herfst/winter erop; Verder heb ik de Zeeman ontdekt: heel goed voor goedkope kleertjes, ondergoed en ook speelgoed (autotjes, kleurboeken, stiften ed). In merkartikelen geloof ik niet, mijn wasmiddel is altijd uit de aanbieding, luiers ook. Boodschappen komen van Dirk vd Broek en van de markt (groenten, fruit, vlees, vis  kopen we niet in de super). Marktplaats is geweldig voor duplo, schaatsjes en dat soort dingen, en Koninginnedag natuurlijk (fietsstoeltjes, kinderfietsje, videobanden). Vieze rommel koop ik niet, maar er is nog zo ontzettend veel goed en mooi spul te koop dat ik het echt zonde vind om dingen nieuw te kopen (ik weet hoe mijn zoontje zij spullen toch uitwoont).
Zomervakantie wordt kamperen. Zoiets dus.
Groetjes,
michelle.

Hallo,

ik heb enorme bewondering voor jullie! Ik ben zelf 20, en heb samen met mijn man een zoontje van 16 maanden. Ik werk (nog) niet, ben wel op zoek. En we willen graag tzt een tweede, maar ik twijfel hoeveel tijd ik er graag tussen wil, maar vooral of ik een 2e wel aankan. Hoe doen jullie dat, zijn jullie nooit moe? Ik ben geestelijk vooral erg snel moe en tuurlijk, ik hou van mijn zoontje, het is een schatje, maar die kunnen ook lastig zijn! Ik hoop dat ik het wat beter aankan als ik er 2 dagen bij kan werken, er gewoon even tussenuit, de oppas hebben we al. Hebben jullie tips hoe jullie met driftigheid omgaan?

Groetjes Gieneke

Hoi,

Ik ben 26 jaar, en heb een kindje van drie en een van 16 maanden. We wilden allebij dolgraag een groot gezin, maar aangezien daar toch wel veel bij komt kijken zouden we heel blij zijn met  drie kindjes. Het is allemaal wel heel leuk maar het heeft ook zware kanten. Een probleem is ook dat ik binnenkort geen inkomen heb omdat mijn WW uitkering stopt. Het is dus financieel gezien niet echt verstandig om nu de pil de deur uit te doen, maar ja mijn gevoel wil zo graag. Bovendien kan ik er helemaal niet goed tegen om de zorg van mijn kinderen aan een ander over te laten, dat maakt me helemaal gek.
Ik ben al jaren alles aan het proberen om zo veel mogelijk thuis te zijn bij de kinderen. Nu staan we dus toch op het punt om van een salaris te gaan leven. Met z'n vieren en misschien wel snel met z'n vijven. Dat zal wel krap worden maar ik merk wel dat je leeft naar wat je hebt, ik hoop maar dat het gaat lukken omdat we wel zullen moeten als het eenmaal zover is. Ik denk ook wel, als we er toch drie willen dan kan het maar beter nu, dan ben je ook sneller op het punt dat ze naar school gaan en dat ik weer makkelijker mee kan gaan werken. Maar toch ben ik er de hele dag over aan het piekeren, is dit wel een juiste beslissing?

Het zal ook lichamelijk wel zwaar zijn, zoals Gieneke al schreef. Je hoeft niet bang te zijn dat je de enige bent hoor. Ik heb ook momenten dat ik het even niet meer zie zitten omdat alles tegelijk mis gaat. Maar op een of andere manier went alles, net als je gewend bent aan 1 kindje, wordt het ook weer heel gewoon voor je dat je er twee hebt rond lopen, en dan kan je het gewoon aan. Alleen heb je steeds even een paar maanden nodig tot alles weer lekker loopt, gun jezelf die tijd. Er komt vanzelf een moment dat je wel weer tijd hebt om te stofzuigen enz.
Mijn dochtertje is even oud en heeft heel vaan drift buien, ze gaat dan helemaal door het lint, als ze dat doet zet ik haar gewoon een minuutje op de gang daarna is ze weer rustig omdat ze blij is dat ze eruit mag. Als ik haar af probeer te leiden lukt dat toch niet, als ik iets aan haar wil geven gooit ze het kwaad op de grond, er is dan niets met haar aan te vangen. Maar het is waarschijnlijk maar een fase, dat hebben dreumesen vaak, omdat het zo frustrerend voor ze is dat ze nog niets uit kunnen leggen en toch al wel duidelijk een mening hebben. Alleen begrijpen ouders ze niet altijd, of soms mag iets gewoon niet. Maarja leg dat maar eens uit aan een kindje van 16 maanden. succes.

Groetjes

Terug
Bovenaan