nog een diagnose

Een hele tijd geleden heb ik laten weten dat Rebecca een voorlopige diagnose hoogbegaafd heeft gekregen. En ook overgevoelig is.

Afgelopen vrijdag kregen we te horen dat ze ook Asperger heeft (voorlopige diagnose).

Best heftig om te horen, maar inmiddels is het gezakt en kunnen we weer verder. Door haar hoge intelligentie is het wel makkelijker om haar bepaalde dingen aan te leren waar ze nu nog beperkt in is. Met de juiste aandacht en begeleiding komen we een heel eind (hopen we).
We weten nu wat het met haar aan de hand is, waarom ze sommige dingen zo moeilijk oppakt en kunnen haar nu nog gerichter helpen met adviezen en tips die we krijgen.
Wel beseffen we heel goed dat dit nooit over zal gaan en altijd een aandachtspunt zal blijven. Zeker als ze na de zomervakantie naar school gaat.
Soms wel heftig, want het kost allemaal extra aandacht en extra begeleiding en extra alertheid en daarom ook extra energie.

Groetjes, Marianne

Rebecca komt er wel! Zeker met jullie steun!
Ik vroeg Lydia nadat we jullie hadden gezien met wie ze het liefst speelde, Anna of Rebecca. In eerste instantie wilde ze niet kiezen, maar uiteindelijk koos ze toch voor Rebecca!
Tis wat met die meiden...

Idd een heftige diagnose. Maar nu er duidelijkheid is kan er ook een plan van aanpak gemaakt worden en dat lijkt me voor jullie en haar wel een fijn idee. Zeker naar de buitenwereld toe.De buitenwereld is (naar onze eigen ervaring) vaak het moeilijkst zolang er geen duidelijke diagnose en evt plan van aanpak is.

Gelukkig heeft Rebecca 2 geweldige ouders! Ze komt er wel.
Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan