nog een echo!!!! Bij 34 weken

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag naar de vk geweest en alees gaat goed met de kleine en ik. De vk kon voelen dat die kleine al met het hoofdje naar beneden lag. Voor mij een opluchting. Ik was ook best benieuwd hoe die kleine lag, want zelf kan ik het niet voelen.

Ik moet vanaf vandaag om de twee weken naar de vk en ze vertelde me dat ik over 4 weken weer een echo krijg om te kijken of het kindje nog goed ligt.

Ik heb daar geen vragen over gesteld, omdat ik er een beetje van geschrokken was. Ik vind een echo wel leuk want dan kan ik die kleine weer zien, maar ik vraag me nu wel af of het standaard is.

Ik dacht dat alleen de 20 weken echo standaard is. krijgen jullie ook een echo bij 34 weken of is dit een uitzondering???????

hoi hoi
om heel eerlijk te zijn ,is dit niet standaard,tenminste aan deze kant van het land niet.
als je er vragen over hebt bel je toch gewoon ff de vk,dar zijn ze voor hoor.
ik heb bij mijn jongste wel een exstra echo gehad omdat ze dachten dat die met z,n hoofd boven lag.
die kleine die nu in m,n buik zit ligt over dwars,dus die moet ook nog gaan draaien.
liefs sil

Hoi,

Bij mij is de laatste keer ook een echo gemaakt, dit met 33 weken. Dat omdat de verloskundige niet goed kon voelen hoe het kindje lag. Hij ligt met zijn hoofdje naar beneden, maar nog heel hoog boven mijn bekken.

Ik moet trouwens om de week terug komen, dit omdat ze mijn bloeddruk niet vertrouwen.

Groetjes Evy

Hoi,

Van mijn vk hoorde ik dat ze de laatste tijd toch steeds vaker een echo maken om te checken of het kindje inderdaad ligt zoals ze denken. Het schijnt toch nog wel eens voor te komen dat een kindje toch in stuit blijkt te liggen tijdens de bevalling.

Niks om je zorgen om te maken.

Syl
36+6

Hoi!

Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en ik krijg nog een echo als ik 36 wkn zwanger ben. Vandaag dacht ze dat deze uk goed lag, maar omdat ik steeds een harde buik kreeg kon ze het niet met zekerheid zeggen. Hij is nog erg beweeglijk, dus kan nog draaien en onze dochter lag in stuitligging. Haar  hebben  ze moeten draaien met 37 wkn. Daarom krijg ik over 2 weken voor de zekerheid nog een echo.
Ik vind het wel een geruststelling, want ik wil graag thuis bevallen en dan wil je niet ineens onverwachts een stuitbevalling krijgen.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoihoi

Ze doen het idd steeds meer rond die tijd een echo maken....
Heb vorige week nog een groeiecho gehad, ze keken ook gelijk hoe het was
met het vruchtwater enzo...
Gelukkig kan een echo helemaal geen kwaad en is het echt fijn dat zoiets bestaat..
Zo weten de Vk of Gyn gelijk hoe het kindje ervoor ligt enzo...
Maak je dus maar geen zorgen hoor........

Groetjes

Hallo Pris,

Ik ben gister ook bij de verloskindige geweest en daar vertelde ze ook da tik met 35 weken nog een echo krijg en dat ze dat eigenlijk   altijd staandaard doen.. meestal 3 in de zwangerschap. met ongeveer 9 weken 20 weken en 35 weken... dus niets aan de hand gewoon een extra controle hoe het ligt..

gr

O.k ik hoef me dus geen zorgen te maken. Ik ben stiekem wel blij want die 20 weken echo heb ik wel als super ervaren. Ik had nog een pretecho willen maken, maar manlief vond dat we het geld beter konden gebruiken voor iets leuks voor de kleine.

Nu heb ik toch mijn zin en de verzekering mag er lekker voor betalen. Ik ben echt benieuwd naar de echo. Want ik voel die kleine wel vaak, maar stiekem wil je ook zien wat zo een baby doet. Jammer dat we geen kijkgaatje hebben he.

Lang leve de echo!!!!

Terug
Bovenaan