NOG EEN ECHO

Hoi meiden,

Ik heb weer effe een vraagje, ik kom net bij de vk vandaan en vroeg haar of ze op de een of andere manier kon meten of ik voldoende vruchtwater heb. Maar dat kon ze niet maar hoe weet ik dan dat ik voldoende heb.

Nog een vraag!!! Ik heb 3 weken gelden een pretecho gehad maar nu zou ik er graag nog een doen, sommige in mijn omgeving vinden het een beetje overdreven, de eerste had ik in 3d maar deze zou ik dan gewoon in 2d doen gewoon om te kijken of alles goed is, goed groeit enzo, dat kan de vk allemaal niet zeggen. Zij heeft ook geen echoapparaat. Ik wordt gek van onzekerheid.

Groetjes LIZ
 
Hoi Liz,

gewoon lekker doen hoor die tweede echo, ik heb er zelf 3 gehad totaal, 1 in het ziekenhuis en 2 pretecho's, bij de laatste pretecho heeft die mevrouw toen ook mijn vruchtwater gemeten, daar kan je gewoon om vragen!

groetjes !
 
Hoi Liz!

Als jij er rustiger van wordt dan moet je het gewoon doen!!! Het enige waar je rekening mee moet houden is dat ALS je ondertussen wat minder vruchtwater hebt (zo aan het eind van de zwangerschap) dat je met een 3D echo geen geweldig resultaat krijgt. Daar moeten ze namelijk juist veel contrast hebben (is mij in het ziekenhuis verteld). Als je weinig vruchtwater hebt dan is dat dus verloren geld.
Niet luisteren naar je omgeving maar naar je hart zou ik zeggen!!!

Succes!
 
Ze kunnen wel degelijk meten of je voldoende vruchtwater hebt. Tijdens een echo meten ze dan de afstand tussen kind en baarmoederwand. Er is een speciale marge waarbinnen de gemeten afstand moet vallen.
 
Terug
Bovenaan