Nog een jaar wachten.....

A

Anoniem

Guest
Hier weer eens een  berichtje van mij:

Na 2 jaar wachten en 100 ziekenhuis bezoekjes verder, gisteren weer eens een gesprek gehad in het ziekenhuis, maar ze had geen nieuws waar ik blij van werd: ik moest nog maar een jaar wachten voordat ze met IUI willen beginnen. Volgens het ziekenhuis is er nog steeds een kans dat ik spontaan zwanger word.

In 2 jaar (iets meer dan 2 jaar zelfs) heb ik nog geen enkel teken gehad dat ik ook maar zwanger was of kon worden. Ik geloof er dus niet echt in dat ik nog spontaan zwanger kan worden, maar het ziekenhuis wil niet eerder beginnen met IUI.

Zijn er meer met deze ervaring? Is 2 jaar wachten niet lang genoeg om te kunnen beginnen met IUI? Is het verstandig om eens naar een ander ziekenhuis te gaan of naar een kliniek?

Wie heeft wat antwoorden voor me??

Groetjes van mij

hoi Kim,

vervelend als je zo'n bericht krijgt. Zelf heb ik ook alle onderzoeken gehad en niets aan de hand en na de HSG moet je het gewoon weer "even" proberen omdat de kans daarna iets groter is dat het spontaan gebeurt. Wij zijn ook ruim 2 jaar bezig en we hebben nog niet gevraagd wanneer we verder zouden mogen gaan met behandelingen. Mijn man begint liever vandaag dan morgen maar zelf had ik daar wat meer moeite mee (hou niet van gefriemel aan mijn lijf, zelfs voor een goed doel is de weerstand groot). Maar we gaan toch binnenkort nog maar een naar de gyn om te horen hoe nu verder.

Sterkte nog even met dit vervelende nieuws. 't Is heel frusterend vind ik dat geprobeer en het wachten.

Groetjes Belle

Hoi Kim,

Ik zit   nu zelf op het zwangerforum maar ik kom hier nog af en toe even kijken. Ik ben zelf na bijna 2 jaar bezig te zijn geweest spontaan zwanger geworden. Ook ik heb alle onderzoeken gehad en alles was goed. Ik ging er ook vanuit dat het alleen nog met IUI zou lukken. Ik heb   op een gegeven moment de hele toestand rondom het zwanger worden een beetje van me afgezet en wat denk je .....zwanger.

Ik hoop dat het voor jou ook niet meer zolang hoeft te duren

Groetjes   Niekie

hoi kim

voor ons het zelfde verhaal. wij moeten ook wachten omdat ze pas wat gaan doen als je drie jaar bezig bent. mijn eerste reactie was ik ga naar een ander ziekenhuis maar mijn partner vind ook dat we geduld moeten hebben en omdat wij in dec. drie jaar bezig zijn hebben we besloten te wachten. ook bij mij zeggen ze dat de kans groot is dat het nog spontaan gebeurd maar ik geloof er niet meer in.

Ik snap soms die stomme regeltjes niet maar het zal wel ergens goed voor zijn. maar balen is het wel je wil gewoon graag zwanger worden.

we moeten blijven hopen op het wonder. sterkte

groetjes denise

Hoi Kim,

Ik weet helemaal wat je bedoeld. Bij ons is net net zo gegaan. Als alles goed is met jou en je partner, gaan ze pas na 3 jaar beginnen met IUI.
Ik weet dat het moeilijk is (vond ik ook), maar volgens mij hanteren ze deze regel in elk ZH. Ik denk dat je er bij neer moet leggen, hoe moeilijk het ook is.
Wij zijn nu bijna 4 jaar bezig en we hebben 2 IUI-pogingen achter de rug. Allebei zonder het gewenste resultaat.
Nou jôh meid, sterkte ermee enne..... succes met klussen!!!!! We lezen wel hoe het verder met je gaat.

Liefs, Kippie.

Terug
Bovenaan