Nog een nieuweling

Dag dames, hier weer iemand die zich aan het lijstje heeft toegevoed. Ik ben Nic 28 jr een sinds mei 2002 bezig met zwanger raken. Op dit moment zitten wij aan het einde van de medische molen. We zitten nu in een wachttijd van een half jaar, waarin we nog zelf moeten proberen zwanger te worden. In dat half jaar moet ik een kijkoperatie ondergaan. Daarna gaan ze kijken of we dan voor IUI in aanmerking komen.
Bij zzadonderzoek van mijn vriend hebben ze gezien dat hij antistoffen in zijn sprema heeft, dat kan ervoor zorgen dat zijn zaadjes niet verder kunnen, maar dat hoeft ook weer niet het probleem te zijn... Na mijn baarmoederfoto hebben ze een aantal kleine ophopinkjes gezien, die hoeven niet dramatisch te zijn, kan van de contrastvloeistof komen of kleine verklevinkjes zijn. Daarom moet ik dus aan het einde van het jaar een kijkoperatie ondergaan. Balen! Ook dat ze altijd alles zo in het midden laten, voor mijn gevoel dan. Maar goed, even een half jaartje niets, er niet aan denken of bewust mee bezig zijn, geen ovulatietesten (ben namelijk erg onregelmatig) of verplicht vrijen. Gaat moeilijk worden met een omgeving waarin 5 meiden tussen aug. en nov. gaan bevallen.... We zullen het gaan zien. Ik wens iedereen veel succes!
xxx Nic

Truida, 28 jaar, bezig sinds aug. 99
Suus, 34 jaar, bezig sinds 3 jaar
Lydia 23 jaar,bezig sinds nov.2001
Bo, 33 jaar, 2 jaar bezig
Mariska V, 31 jaar, bezig sinds maart 2002, 5 IUI gehad, moet op voor 6e en laatste IUI, 26 juli intake IVF
Cynthia, 28 jr, bezig sinds apr.2002 (HSG,laproscopie 20/2) wachten tot mrt 2005 voor verdere stappen.
Joan, 31 jaar, bezig sinds mei 2002, NOD 3/4 juli. Afspraak gyn. half juli.
Lis, 33 jaar, bezig sinds mei 2002
Nic, 28 jr, bezig sinds mei 2002
Pluk, 29 jaar, bezig sinds aug.2002
Els, 33 jaar, bezig sinds sept.2002
Buffertje, 27 jaar, bezig sinds dec '02, maandag 28 juni tweede IUI gehad
Joyce22, 22 jaar, bezig sinds dec '02
Winnie, 37 jaar, bezig sinds dec 2002
Lill 27 jaar, bezig vanaf december 2002
Ang, 22 jaar, bezig sinds febr 2003, 28-7 echo m.b.t. kijkoperatie
Marieke, 37 jaar, bezig sinds februari 2003, miskraam maart 2004
Inge,30 jaar bezig sinds februari 2003
Molly, 29 jaar, bezig sinds februari 2003
Anne, 34 jaar, bezig sinds maart 2003
Di, 35 jaar, bezig sinds april 2003,NOD 9/7, afspr. gyn OFO 9/7
merle, 27 jaar, bezig sinds april 2003
Adren, 34 jaar, bezig sinds mei 2003
Arina, 38 jaar, bezig sinds mei 2003
Gonnie, 34 jaar, bezig sinds mei 2003
Brigitte, 31, bezig sinds juli '03
Janna Nienke, 27 jaar, bezig sinds augustus 2003
jorenda, 23 jaar, bezig sinds augustus 2003
Kimpansee, 26 jaar, bezig sinds aug 2003 NOD 11 juli, 25 juni IUI gehad
Moi, 30 jaar, bezig sinds jan 2004

hallo en welkom,

kzie dat er iemand tussen uit is gevallen en dat ik haar tekst achter mijn naam heb gekregen!!
volgens mij moet momo er tussen, met een nod op 11 juli en 25 juni iui gehad!

ik ben wel bezig sinds aug 2003!

xx kimpansee

Hoi Nic,

Welkom hier op dit fijne forum waar 'iedereen die er wat langer over doet' lief en leed met elkaar delen!
Hopelijk voel je je hier snel thuis.
Jullie moeten het een half jaar verplicht loslaten dus...

Hopelijk komen jullie na jouw operatie snel in aanmerking voor IUI. Er zijn hier verschillende meiden die deze operatie ook hebben gehad dus daaraan kun je al je vragen stellen tzt.

Gelukkig is het vakantietijd en hebben de meesten wel zin en zware behoefte aan effe ontspannen!!

lfs. Suus

Hoi Nic,
Wat vervelend allemaal zeg!!! Ja meid ik weet wat je voelt op dit moment. Dat weten alle dames hier op dit forum. Er is niemand hier bij wie het meteen lukt. We zijn allemaal al lang bezig of we zitten in de MMM.
Maar mijn motto op dit forum is: Onze tijd komt nog! We moeten er alleen wat meer voor doen en het duurt wat langer.
Het is zeker niet leuk om nu nog een half jaar een stop te hebben, terwijl je allerlei onderzoeken hebt gehad.
Onbegrepen onvruchtbaar, dat hoor je vaker. Te veel eigelijk. Het is fijner als ze een klein iets ontdekken, en dat ze je dan meteen met een behandeling kunt beginnen. Maar helaas het is niet zo!
Hou de moed erin, en blijf onthouden dat je beter een positieve blik op het negatieve kunt hebben. Je wordt tenslotte niet zwanger van een negatieve kijk op alles.
Sterkte en veel Suc6
Veel liefs Ang …

Hee Ang,

Ik wil even reageren, even op de term 'onbegrepen onvruchtbaar'. Dat vind ik een onjuiste en rottige term!
Ligt gevoelig ja!
Helaas noemen ze het zo in de medische wereld, maar van Mickey hoorde ik over 'onbegrepen vruchtbaarheidsstoornis'. Daar voel ik me veel beter bij want wij (ik in elk geval) zijn immers zeker niet onvruchtbaar!!!

liefs, Suus

Hoi Suus,

Sorry daarvoor. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Maar heb heel veel verhalen gelezen en die gebruikte deze term. Als ik had geweten dat dit erg gevoelig ligt, had ik de term nooit gebuikt, maar ik ken het niet anders. Je hebt helemaal gelijk hoor, Het wil echt niet zeggen dat je dan niet vruchtbaar bent. Ik hoor ook heel veel verhalen dat het alsnog spontaan lukt.

Veel liefs Ang

Hee Angje,

Geeft niet hoor! Kon je ook niet weten natuurlijk! Het is alleen verkeerd bedacht zal ik maar zeggen.
Je bent zo lekker enthousiast de laatste tijd en weet iedereen hier te stimuleren!!

Thanks voor je peptalk, kokkie.

lfs. Suus

Terug
Bovenaan