Nog een november mama!

Hallo!!!

Ja hoor hier nog over gelukkig iemand :) Na 2 etos testen met lichte streepjes, vandaag een clearblue gedaan en ja hoor, het stond er meteen ZWANGER!

Kan het nog steeds niet geloven!

Het is ons eerste kindje, en ik was nog maar 2 maanden gestopt met de pil, dit hadden we nooit verwacht, zo snel!!!

Kwaaltjes heb ik al wel ja.... misselijk, misselijk....maar met een hongergevoel...

Hoop een hele gezellige tijd hier!!!!

Marieke

Hoi Marieke!

Hier nog n Marieke! Haha.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had toevallig net een oproep gedaan op het 'gewone' forum om te vragen of er nog mer november mama's waren en toen zag ik ineens 'mamaclubs' staan.
Ik ben in principe 7 nov uitgerekend. Ik kwam er afgelopen donderdag achter dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn:)
Mijn menstruatie begon wel maar zakte ineens weer weg. Donderdag dus een kruidvat-testje gedaan en kreeg een heel licht streepje. Ik geloofde niet dat t wat was en heb vrijdagochtend weer getest. Weer dezelfde lichte streep. Toen maar met urine naar het ziekenhuis gereden (ik ben onder begeleiding van een gyneacoloog aangezien ik op onze eerste dochter van nu 5,4  3 jaar heb moeten wachten  als gevolg van  endometriose en nu alweer een jaar bezig was voor de tweede) want hij had gezegd: zodra je overtijd bent kom je gelijk naar me toe! Toen hij me zag stuurde hij me gelijk naar t lab voor bloedonderzoek. Een paar uur later mocht ik bellen voor de uitslag. Wat n spanning!

Het was positief mar het hormoonpeil lag nog wat laag. Morgen moet ik weer geprikt worden om te kijken of het gestegen is en dan krijg ik volgende week een inwendige echo zodat hij kan zien of het vruchtje goed in mijn baarmoeder zit. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nml groter als je net geopereerd bent aan een eileider, wat bij mij gebeurd is 12 jan jongstleden). Voor 100% blij zijn kan ik dus nog niet echt, zowieso zitten we nog in een erg pril stadium natuurlijk, maar t zal vast allemaal goed komen, wat jij?:)

Ik voel nog niet erg veel Alleen wat steekjes in mijn buik af en toe en aan de zijkant van borsten een wat beurs gevoel. Nog niet misselijk gelukkig. Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik 7 maanden aan een stuk aan t overgeven geweest. Vreseijk was dat. Maar iedereen houdt me maar voor dat dit de 2e keer niet weer zo hoeft te zijn...Ik hoop t maar.

Jij dus wel al misselijk las ik? Hoop dat t snel zal afnemen voor je. En spannend voor je hoor, de eerste! Dat blijft toch altijd wel erg speciaal. Geniet er van en ik hoop je hier gauw weer tegen te komen!

Hoi Marieke

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!
Jij had dus ook eerst een licht streepje? Pfff ik vond dat maar niets die lichte streepjes, hihi...maandagmiddag in mijn pauze snel clearblue testen gehaald, meteen maar 3...en uit mijn werk snel getest, en toen stond het er, vanaf dat moment kon ik en mijn vriend natuurlijk pas echt blij zijn!!
Maar wat een onzekerheid krijg je erbij... ik was dus zondag en maandag echt goed misselijk, maar gisteren en vandaag bijna niet...dan denk ik meteen ''óhhhh is dat wel goed??''  
Ik heb wel die steekjes en zeuderig gevoel in mijn onderbuik, als ik dat voel denk ik oh jee, voel ik het niet denk ik ook oh jee... haha.... En we zijn inderdaad nog maar zo pril zwanger....pffff

Maar wat een verhaal van jou! Wel fijn dat je meteen met je urine  in het ziekenhuis terecht kon!

Vind het leuk om elkaar zo op de hoogte te houden!!!!

Hoop je snel weer te 'lezen'

Ja vervelend is dat he? Vaak heb je daar helemaal last van als t je eerste zwangerschap is. Ik merk dat ik nu toch wel wat relaxter ben. Bij mijn eerste durfde ik niet eens te poepen, bang om het vruchtje eruit te poepen:)
Nu geen last van, haha. Het enige waar ik nu dan een beetje mee zit is of het wel op de goede plek zit, dus niet bb.
Maar ja, das gewoon afwachten tot as donderdag.

Het kan best zijn dat de misselijkheid wat afneemt omdat je lichaam toch wat gaat wennen aan de hormonen. Eerst herkende je lichaam die nog niet en kreeg je daar gewoon een soort van reactie op. Als je verder wel je buik blijft voelen zou je gewoon denken dat er nog steeds activiteit is daarbinnen, nietwaar?:)

Maar toch blijft t nog even afwachten tot de 12 weken echo en je t hartje ziet kloppen. Dan pas kan ik me er echt aan "overgeven".

Zet m op en geniet er lekker van!
Gr. Marieke2:)

Hallo Marieke's,

We kunnen bijna een eigen Marieke-forum opstarten. Hier namelijk nog een!

Had bij m'n eerste zwangerschap ook een heeeeel licht streepje. Na 3 testen met een super licht streepje heb ik de huisarts maar gebeld. Gelukkig zeiden die gelijk; een streepje, hoe licht dan ook, betekend zwanger.

Deze keer dacht ik al een week voor de nod dat ik wel een zwanger zou kunnen zijn. Ben al heel vroeg begonnen met testen.... natuurlijk negatief achhhhh!. Inderdaad de digitale test gekocht. Maar van die 1e werd ik ook onzeker: In het beeldscherm stond 'niet zwanger', maar toen ik de teststrip eruit haalde zag ik toch echt twee lichte streepjes. Kon niets in de gebruiksaanwijzing vinden of dit iets betekende. Dus drie hele lange dagen gewacht en toen stond er eindelijk 'zwanger'.

Die onzekerheid herken ik helemaal hoor! Had ik bij de zwangerschap van m'n eerste ook wel, maar voor mijn gevoel toch minder. Wist dat het nog pril en spannend was, maar had goede hoop. In oktober helaas een miskraam gehad (had toen vanaf het begin ook niet zo'n goed gevoel erover), dus vind het nu wel extra spannend. Ik durf geen enkel gevoel van positief of negatief toe te laten. Maar ja, voel me wel erg zwanger..... Op naar de 1e echo dan maar. Weet dat dit ook nog geen garanties geeft, maar als ik dan een kloppend hartje zie, durf ik me er toch iets meer aan toe te geven.

Nou meiden, succes met de wisselende kwaaltjes en vooral met de onzekerheid!

groeten mama van Nienke (Marieke)

hahaha! Willen alle zwangere Marieke's zich hier even melden?
Grappig zeg. 3 van de...(Met hoeveel zijn we eigenlijk in totaal?) Niks K3, gewoon M3!:)

Maar ehh..mama van Nienke, wat jij zei, over dat het niet goed voelde en je daarna ook een miskraam kreeg...Wat bedoel je met "het voelde niet goed'?
Voelde je je niet zwanger? Ik nu nml ook helemaal niet. Mijn HCG stijgt wel (2 keer bloed laten prikken) maar verder voel ik bitter weinig, behalve dan bovenstaande "kwaaltjes". Ook ben ik minder zweverig dan toen ik voor de eerste keer in verwachting was. Ik ben zo 'down to earth' nu. Ik hoop in elk geval dat ik goed nieuws krijg donderdag. 8 april zal ik het hartje waarschijnlijk pas horen (dan heb ik mijn volgende afspraak al staan).

Meiden, we houden elkaar op de hoogte he? Succes!

Oh jee, ik heb je nou toch niet onzekerder gemaakt? Dat is namelijk zeker niet de bedoeling.

Ik had voor m'n miskraam nog niet heel veel zwangerschapskwaaltjes, maar ik wist ook dat elke zwangerschap anders is. Dus dat is niet zozeer waar ik me zorgen over maakte. Had meer zoiets van 'als dat zo blijft, heb ik alleen maar mazzel'.  Maar het was meer een onderbewust gevoel dat het niet goed zat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar voelde gewoon dat er iets niet klopte. Had ook veel meer het gevoel van 'eerst maar zien of het wel goed gaat, voor we plannen maken'. Terwijl ik dat bij de eerste helemaal niet had.

Ik hoop dat ik je niet te ongerust heb gemaakt. Gelukkig heb je al redelijk snel een echo toch? Jij was toch diegene die m komende donderdag al heeft? Ik leef ook wel erg naar de echo toe hoor (volgende week zaterdag). Denk dat ik dan pas me echt aan het gevoel durf toe te geven. Alhoewel het nu wel beter voelt.

Nou ja, kan het geloof ik niet echt uitleggen allemaal. Is meer een gevoels kwestie.

Succes en tot horens,

Terug
Bovenaan