nog een verzoekje

A

Anoniem

Guest
Ik heb vanochtend een berichtje geplaatst over het feit dat ik graag kinderen wil en mijn vriend nog niet. Ik ben heel benieuwd of er meer vrouwen zijn die voor dit probleempje gestaan hebben. Ik zou graag hun ervaringen horen.
veel liefs

Ik zelf sta niet voor hetzelfde probleem maar een goede vriendin wel. Ze wou al 2 jaar aan kinderen beginnen maar elke keer zei hij "ooit". Maar ooit is een ruim begrip. Een jaar of vijf jaar? Ik zelf begon te twijfelen of hij uberhaupt wel kinderen wou en of hij dat niet zei omdat hij bang was dat zij weg zou gaan. In het begin van dit jaar is ze 32 geworden en was ze het wachten helemaal zat. Ze heeft gezegt dat ze wil weten wanneer hij eraan toe is zodat ze nu nog een beslissing kon nemen als hij ze echt niet zou willen. Uiteindelijk heeft hij ingestemd met kinderen krijgen en nu is ze zwanger!! Hij is niet zo blij als zij maar staat zeker achter haar. Ik wil je niet adviseren om veel druk uit te oefenen maar je mag zeker wel duidelijk maken dat je geen 5 jaar wilt wachten helemaal gezien jouw achtergrond. Weet je echt zeker dat je vriend ooit kinderen wilt??

Hoi,
Lastig probleem! Helamaal omdat je medisch gezien niet te lang moet wachten. Wil je partner wel ooit kinderen? Wat zijn zijn bezwaren dan? Bij mij was nl het omgekeerde het geval. Mijn man was eerder toe aan kinderen dan ik. Bij mij was het puur gevoelsmatig. Ik wilde wel kinderen, ooit, maar nog niet. Na lang en veel praten ben ik erachter gekomen dat je volgens mij nooit "klaar bent" voor kinderen. Maar als je weet dat je ooit kinderen wilt, moet je die knoop gewoon doorhakken, mits er geen praktische bezwaren zijn. Bij ons bleek dat alle praktische bezwaren opgelost waren (nieuw huis, getrouwd, studie afgerond) dus we gaan ervoor!
Een vriendin van mij heeft trouwens hetzelfde probleem als jij met als verschil dat ze meer tijd heeft (ze is 27). Mijn advies: praat erover en probeer uit te vinden waar het probleem precies ligt. Misschien is je man wel bang om nooit meer uit te kunnen of zo. Soms zit er zoiets ireëels achter en blijkt er eigenlijk helemaal geen probleem te zijn!
Sterkte!!

Hoi ,

ik heb die ervaring ook.
zelf wil ik ook erg graag een kindje. ik wil dus ook stoppen met de pil, en temperaturen om mijn cyclus in beeld te krijgen. Maar mijn man wil nog niet. Hij vind vooral het 'gebonden zijn, niet kunnen uitslapen, en ik denk ook de verantwoordelijkheid heel groot, ook omdat hij een hafljaarcontract van zijn werk heeft.
Maar, ik weet ook dat hij aan alles langzamer went dan ik (ik wilde ook eerder trouwen dan hij) en het is toch een nieuwe periode in je leven(ik vind het ook best eng, maar ik wil het wel!)
Dus we praten er nu steeds over. ik wil in elk geval niet verder met de pil. ik denk dat we nu samen tot een compromis komen: hij doet een half jaar een condoom om, en ik kijk ondertussen wat mijn cyclus doet. intussen weten we dan ook of hij mag blijven op zijn werk.
Maar in elk geval: blijf er over praten, en doe in elk geval niks buiten elkaars 'wens' om. Ik wens je heel veel succes toe!! en wie weet zien we elkaar op het forum als zwangere meiden!

hoi hoi,ook ik ken dit probleem maar dan niet voor de eerste maar voor een tweede,ben er bijna overspannen van,ik wil graag,maar hij vindt 1 genoeg,nou dan ben je uitgelult,het is een schat maar op dit moment even niet...
succes ermee,en ik denk als ik jullie zo hoor dat ik al heel blij moet zijn dat ik 1 gezond kindje heb,en meteen zwanger was,jullie alleen heel veeel succes..

Terug
Bovenaan