nog een voedings vraagje

A

Anoniem

Guest
Vanaf wanneer kun je je kindje ongeveer op bepaalde tijden te eten geven?
Ik bedoel dan dat je hem/haar op vaste tijden elke dag te eten geeft. Dewi is nu 10 weken en het varieert nu nog erg veel. Het lijkt me makkelijk dat als ik over 2 weken ga werken Dewi een soort van eet schema heeft...

HALLO,
ik kan (nog) niet uit eigen ervaring bespreken.... maar nichten, vriendinnen en moeder en schoonmoeder. zeggen dat als je kind vijf voedingen per dag kan hebben, kun je gewoon proberen om je kind s'morgens om zeven uur de eerste voeding te   geven. en dan dus om elf uur de laatste voeding ....
zij hebben het erover dat hier geen vaste leeftijd aan zit gewoon proberen ..... ik ben bij mijn dochter ook bezig edn soms redt ze het met 5 voedingen soms nieyt maar ik blijf proberen tot dat ze het redt maar wanneer dat is....

liefs anna
mama van bente 5,5 week

hoi
het is idd het makkelijkst om tussen 7 uur /8 uur sochtends de eerste en dan steed 4 uur tussen,lukt nu echt niet kan je bv savonds ipv 8 uur fles dan om 7 uur doen en dan laatste om 23.00 ik ben nu ook over op 5 voedingen en de nacht.stel je kindje komt snachts steeds om half 6 of zo of 5 uur kan je hem ook minder geven en dan komt ie misschien gewoon rond 7 of 8 uur weer.gr wendy

Ik probeer ook dat schema aan te houden van 's ochtends rond 7 uur en dan 11, 15, 19 en 23.00 uur. Het hangt er ook een beetje van af hoe laat ze 's nachts komt. Als dit veel afwijkt dan schuiven we de voedingen een beetje op zodat we toch weer rond die tijdstippen zitten.

Groetjes,
Rosanne

Iris krijgt nog steeds om de 3 uur voeding... ze weegt ook niet echt veel (vorige week gewogen - 3570 gr).

De laatste dagen beginnen we smorgens om een uur of 7. Dan daarna 10-13-16-19-22. Meestal slaapt ze de nacht daarna door, soms komt ze nog een keer om uur of 4,5.
De laatste dagen komt ze ook nog regelmatig smiddags en savonds  ongeveer een anderhalf uur na de voeding, voor een "tussendoortje" van 30-40 cc.

Ze krijgt nu 100cc per keer, wat ze bijna altijd leegdrinkt. Maar volgens de doos van de voeding zou ze 135ml per keer moeten drinken. Ze is alleen geen grote eter en maar een klein en fijngebouwd kindje, en kan niet zoveel in een keer kwijt in haar lijfje. Dus waarschijnlijk dat ze daarom smiddags en savonds "tussendoortje" vraagt.

Zolang ze nog moeite heeft met 100 cc per keer, vinden we het niet erg om af en toe op aanvraag een tussendoortje te geven.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer moet je meer gaan geven?
Alvast bedankt voor tips&trucs,
Esther

Onze dochter is ook een kleintje. Ze woog afgelopen week 3580 gram en is 5,5 week oud. Ze krijgt nu 135 cc maar drinkt dat niet altijd op. Ik merk nu ook dat ze vaak rond de 3 uur al weer drinken wil. Ik probeer dit meestal nog even te rekken met de speen en haar bij me houden zodat ze weer in slaap valt maar als ze echt wilt dan krijgt ze gewoon eerder hoor.

Dus eigenlijk gewoon nog op verzoek voeden met een klein beetje dirigeren naar wat langere tijden met speen etc. Wellicht dat jouw kleintje dan ook wel meer wilt drinken??

Misschien heeft iemand anders nog een tip?

Groetjes,
Rosanne

Hoe meer je kleintje gaat drinken hoe meer ze op vaste tijden willen drinken.

Wij zijn nu een klein weekje bezig met 200cc aan te bieden, dit drinkt ze meestal op! Nu komt ze elke 4 uur.
Wij geven haar nu om
6.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur
22.00 uur
Van22 tot 6 slaapt ze nu meestal door..

Totdat we konden verhogen naar 200 deden wij ook voeden op verzoek!
Ons meisje is ook klein 8,5 week en rond de 4500 Gram nu maar drinkt veel heeft ze denk ik nodig!!

Ik ga vanmiddag Iris weer even wegen bij het CB. Ze is nu 7,5 week. vorige week woog ze met 6,5 week dus 3570. Toen was ze in 2 weken tijd 300 gram aangekomen op flesvoeding. Ben benieuwd wat ze nu weegt....

Iris krijgt sinds gister de 100cc eindelijk zonder moeite op, dus ik zal vandaag ook eens vragen bij het CB hoeveel ze nou moet krijgen over de hele dag verspreid. Dan gaan we kijken of we door met speentje en troosten het misschien tot 4 uurs voeding te kunnen rekken.

Esther

Terug
Bovenaan